Danone flyttar in i DSVs nya  logistiklager i Landskrona.
Danone flyttar in i DSVs nya logistiklager i Landskrona.

DSV välkomnar Danone till sitt toppmoderna lager i Landskrona under 2024

Under 2024 välkomnar vi Danone, ett världsledande företag inom mat och dryck, till DSVs nya logistikcenter i Landskrona. DSV kommer att hantera hela Danones leveranskedja, lagerhantering och transporter inom Norden från DSVs logistikcenter i Landskrona. Danone har sitt huvudkontor i Paris och är känt för varumärken som Activia, Actimel, Proviva, Alpro och Nutricia.

”Vi är väldigt stolta över att inleda det här partnerskapet med Danone. Det känns extra roligt att få välkomna Danone till vårt nya, toppmoderna, logistikcenter i Landskrona. Samarbetet har stor betydelse då vi båda delar ett starkt engagemang för hållbarhet, innovation och kundnöjdhet. Tillsammans kommer vi att kunna uppnå gemensamma mål som verkar positivt på samhället i ett hållbart perspektiv” säger Ian Swinhoe, VD för DSV Solutions i Sverige.

DSVs toppmoderna logistikcenter i Landskrona kommer att få en total lageryta på 175 000 kvadratmeter som erbjuder två tempererade lagringszoner, automatiserade lösningar i form av robottruckar, Vertical lift och drönare för nattlig inventering. Lagerytorna kommer även att certifierats enligt BREEAM i nivån Excellent och installeras med 100 000 kvadratmeter solceller på taket för att säkerställa energibehovet.

“Vi är mycket glada över att ingå i det här partnerskapet med DSV. Tillsammans ser vi flera möjligheter att förenkla vår leverenskedja och därmed möjlighet att öka vår produktivitet. Hållbarhet är också viktigt för oss i vårt val av transport- och logistikpartner. Vi ser därför väldigt positivt på att DSV har hållbarhetsmål som är satta i enlighet med Science Based Targets Initiative (SBTi)”, säger Lina Nilsson, Operations Director Danone Norden och Baltikum.

”Vi välkomnar Danone och ser fram emot det här partnerskapet” avslutar Ian Swinhoe.

Danone flyttar in till DSVs toppmoderna logistikcenter i Landskrona under Q3 2024.

DSV - Global Transport and Logistics

På DSV håller vi försörjningskedjan flytande i en värld som ständigt förändras. Vi tillhandahåller och hanterar supply chain-lösningar för tusentals företag varje dag – från det lilla familjeägda företaget till stora koncerner. Vår räckvidd är global, men vår närvaro är lokal och nära våra kunder.

Mer än 75 000 anställda i över 80 länder arbetar passionerat för att leverera fantastiska kundupplevelser och tjänster av hög kvalitet. Vi strävar efter att ligga i framkant i arbetet mot en mer hållbar framtid för vår bransch och att göra affärer på naturens villkor

DSV är en dynamisk organisation som främjar samhörighet och mångfald. Vi bedriver vår verksamhet med integritet samt med respekt för olika kulturer och individers värde och rättigheter.

I Sverige representeras DSV av våra tre bolag DSV Road AB, DSV Air & Sea AB och DSV Solutions AB. Tillsammans är vi ett av marknadens ledande transportföretag med totalt 25 platskontor och ca 1 400 anställda. Vi utför transporter inom Sverige och hela världen genom våra flyg-, sjö- och landbaserade transportalternativ. Vi har även ett komplett utbud av tjänster inom lager och tredjepartslogistik och kan därmed erbjuda helhetslösningar för hela logistikkedjan.

Läs mer om oss på: www.dsv.com/sv-se

Ian Swinhoe

Managing Director, DSV Solutions AB + 46 723 813 730
Pär Jansson