Dunstan erbjuder kunder en digital jämförelse av försäkringar

Dunstan lanserar digital prisjämförelse i samarbete med Insurely

Dunstan startar samarbete med insurtechbolaget Insurely som erbjuder lösningar inom open insurance. Första tjänsten som lanseras i samarbetet är en webbaserad tjänst som möjliggör för kunder att i realtid jämföra sina försäkringar för att få en transparent bild av innehållet och priset i försäkringen.

-  "Vi är stolta och glada att tillsammans med Insurely få möjlighet att fortsätta utveckla vårt erbjudande och koppla på fler tjänster som gör det enklare, tryggare och mer transparent att hantera sina försäkringar hos oss. Som en utmanare i branschen vill vi göra saker på det sätt som bäst gynnar våra nutida och även framtida kunder", säger Stefan Fur, VD på Dunstan.

Med tjänsten tar Dunstan ytterligare ett steg i riktningen mot att bli det ledande bolaget inom försäkring för häst- och gårdsägare.

- "Vi på Dunstan är också häst- och gårdsägare och vi vet att det är mycket att hålla koll på. Att det är enkelt för våra kunder att förstå och använda sin försäkring är en nyckel i allt vi gör. Samarbetet med Insurley förenklar detta för våra kunder", fortsätter Stefan Fur, VD på Dunstan.

Insurely – ett av Europas mest innovativa insurtechbolag

Sedan 2018 har Insurely utmanat och utvecklat försäkringsbranschen mot att bli alltmer digitaliserad och transparent. Allt med syfte att underlätta för kunden att kunna jämföra och hantera sina försäkringar.

- "Att jämföra försäkringar har tidigare varit en svår och framför allt manuell process. Istället för att behöva gå igenom en gedigen process för att jämföra försäkringserbjudandet som är bäst för kunden, tillåter vår teknik kunder att få tillgång till den information de behöver på bara ett ställe direkt i Dunstans digitala flöde. Detta kommer inte bara att hjälpa kunderna, utan det kommer också att stärka lojaliteten på lång sikt. En win-win situation.” säger Martin Einemo, vd och medgrundare av Insurely.

- "Det ligger i hela grundidén med Dunstan att göra hästgårdslivet enklare och tryggare för våra kunder. Det är då en självklarhet att de ska kunna jämföra och teckna sina försäkringar på ett så digitalt och tillgängligt sätt som möjligt. Vi är stolta och glada att vi är det först häst- och gårdsförsäkringsaktören som samarbetar med Insurely", säger Stefan Fur.

Om Dunstan

Om Insurley
          Sedan lanseringen 2018 har Insurely jobbat för att skapa en mer öppen och lättförståelig försäkringsbransch genom öppna API:er och användarvänliga lösningar för open insurance. Med hjälp av data och innovativ teknologi kan Insurely erbjuda lösningar för försäkringsbolag och banker som bidrar till bättre försäkringsupplevelser.
          Läs mer på www.insurely.com