Jump for Hope

Dunstan stöttar Team Equus Hope i kampen mot cancer inom hästvärlden

Dunstan AB, den nya försäkringsaktören inom häst- och gårdsvärlden, går in i ett nytt partnerskap som huvudsponsor för den riksomfattande cupen Stars for Hope. Cupen drivs av Team Equus for Hope, en ideell organisation grundad av Ann "Bella" Rodhelind, med målet att samla in medel till förmån för cancerforskning och Barncancerfonden.

Ann "Bella" Rodhelind, passionerad ridsportare i över 50 år, förlorade båda sina föräldrar och en nära vän till följd av cancer. Driven av egen erfarenhet och medveten om det starka engagemang och gemenskap som finns inom hästvärlden grundade Bella Team Equus for Hope, med visionen att med hjälp av hästgemenskapens kraft bidra till cancerforskningen. Organisationen har flera insamlingsmetoder där alla intäkter går oavkortat till Barncancerfonden och Cancerfonden.

Jump for Hope

En av höjdpunkterna i Team Equus for Hopes årliga kalender är Jump for Hope, en spännande hopptävling som går av stapeln sista helgen i augusti på Öland. Evenemanget lockar deltagare från hela landet och överskottet från tävlingen skänks även det till Barncancerfonden och Cancerfonden.

-" Vi är mycket stolta över att vara huvudsponsor för Stars for Hope och stötta Team Equus i deras betydelsefulla arbete. Genom detta partnerskap hoppas vi bidra både med lite ekonomisk stöttning med även att öka medvetenheten och uppmärksamheten kring deras fantastiska insatser," säger Stefan Fur, VD, Dunstan AB.

Mer information om Jump for Hope hittar du här.

Mer information om Dunstan hittar du här.