Nu kan du besikta din hästgård digitalt

Nu kan du besikta din hästgård digitalt

Genom att kombinera Dunstans kunskap inom försäkringsbranschen med Ridesum's avancerade teknologi, får kunderna nu möjligheten att genomföra smidiga, miljövänliga och säkra hästgårdsbesiktningar digitalt. Detta är ett perfekt verktyg för de som vill teckna en ny hästgårdsförsäkring, eller se över sin befintliga försäkring.

– Vi ser idag att många hästgårdar inte är ordentligt försäkrade, det är ofta byggnader och inventarier som inte täcks av försäkringen om något skulle hända. Så kan vi ju inte ha det, därför erbjuder vi nu en kostnadsfri översyn av befintliga försäkringar, oavsett vilket försäkringsbolag kunden har idag. Berättar Stefan Fur, VD på Dunstan Häst- och gårdsförsäkring.

Genom att lansera digitala hästgårdsbesiktningar tar Dunstan ännu ett steg mot innovation och kundfokuserade lösningar. Detta banbrytande initiativ möjliggörs genom ett nära samarbete med Ridesum, en ledande aktör inom digitala lösningar för ridsporten.

Den digitala hästgårdsbesiktningen är ett resultat av Dunstans och Ridesums gemensamma strävan efter att erbjuda kunderna enkelhet, effektivitet och hållbara lösningar. Genom att integrera miljövänliga och digitala verktyg i försäkringsprocessen tar Dunstan ett viktigt steg mot att minska sin egen miljöpåverkan och främja hållbarheten i samhället.

Stefan Fur, VD på Dunstan Häst- och Gårdsförsäkring, kommenterar samarbetet:

– Vi är otroligt glada över vårt samarbete med Ridesum, vilket inte bara ger våra kunder tillgång till de senaste innovationerna inom digitala lösningar för ridsporten, utan även en smart digital lösning som sparar på miljön.

– Det känns spännande att kunna utnyttja smart teknik vid de tillfällen när det inte finns möjlighet för mig att kunna göra fysiska besök. Säger Fredrik Malm, Dunstans senaste tillskott till teamet av försäkringsrådgivare.

Förutom den digitala besiktningen kommer Dunstans kunder också att dra nytta av flera andra fördelar genom samarbetet med Ridesum. Det inkluderar tillgång till Ridesums förinspelade clinics med kända profiler samt förmånliga priser på Ridesums AI Seat Analytics.

Dunstan Häst- och Gårdsförsäkrings samarbete med Ridesum markerar en spännande framtid för både försäkringsbranschen och ridsporten. Genom att kombinera teknologi, miljömedvetenhet och en stark kundfokus strävar företagen efter att skapa en positiv och hållbar framtid för hästar, människor och miljön.