Duravit lyfter badrummen i Karlatornet!

Duravit lyfter badrummen i Karlatornet!

Karlatornet, stoltserar med en imponerande höjd på 246 meter, har officiellt blivit Nordens högsta byggnad och omformat siluetten över centrala Göteborg. Med omsorgsfullt utformade bostäder erbjuder tornets golv-till-tak-fönster hisnande panoramavyer från varje rum. Karlatornet består av 611 noggrant designade lägenheter, där var och en lovar en enastående boendeupplevelse.

Duravit är stolta över att spela en betydande roll i att förbättra människors dagliga upplevelser. Många av lägenheterna är utrustade med Duravits exklusiva toaletter, handfat, badkar och badrumsmöbler, som erbjuder såväl lyx som svårslagen funktionalitet.

"Vi på Duravit är glada att vara en del av Karlatornet och att bidra till skapandet av exceptionella bostadsutrymmen som speglar vår hängivenhet till kvalitet och innovation," säger Johan Aspemar, VD på Duravit Sverige.

Duravits engagemang för överlägsen design och funktionalitet harmoniserar sömlöst med visionen för Karlatornet, och sätter en ny standard för lyx i Norden, avslutar Johan.