NY KOMPLETT DURAVIT BADRUMSERIE AV BELGISKA BERTRAND LEJOLY

NY KOMPLETT DURAVIT BADRUMSERIE AV BELGISKA BERTRAND LEJOLY

D-Neo visar en hög kvalitetsnivå och är samtidigt i ett överkomligt prisintervall. Duravit betonar kvaliteten genom att ge livstidsgaranti på alla seriens porslinsprodukter och 5 års garanti på möbler, badkar och armaturer. D-Neos mångsidighet återspeglas bl.a. i utbudet av handfat och skålar för bänkmontering i flera olika former och storlekar.

Serien innehåller också en armatur i en lågmäld design med raka linjer, geometriska former och a smalt, vertikalt handtag. För första gången erbjuder Duravit en armatur med FreshStart-funktion, vilket innebär att kallt vatten kommer att rinna när kranen är påslagen i mittläget, och att varmt vatten tillsätts endast när man aktivt flyttar spaken åt vänster. Det begränsar energiintensiv produktion av varmvatten för situationer där det behövs.

Möblerna i serien är gjorda speciellt för badrum och håller i hög luftfuktighet. De finns i ett brett utbud av produkter med 13 olika ytor, inklusive tre träslag, så serien kan komplettera nästan vilken stil som helst. På framsidan av möblerna finns ett ergonomiskt handtag med diamantsvart yta.

D-Neo erbjuder både inbyggda och fristående badkar. De inbyggda badkaren finns med lutande ryggstöd i en eller båda ändarna i fem storlekar. Vill du ha extraordinärt välbefinnande, kan du välja ett inbyggt bubbelbadkar där sex munstycken placeras i sidoväggarna skapar en bekväm massageeffekt.

Toaletterna i den rena D-Neo designe fokuserar på kompromisslös hygien då dom har öppen spolkant och kommer med den effektiva och innovativa spoltekniken Duravit Rimless®, som genom att kombinera geometri, teknik och

design garanterar maximal effektivitet. Toaletterna finns också med antibakteriell keramik glasyr, HygieneGlaze, som snabbt och effektivt dödar bakterier.