Cecilie Manz & Duravit utökar LUV-serien

Nyhet: Cecilie Manz & Duravit utökar LUV-serien

Den populära serien Luv från Duravit, som är designad av den danska designern Cecilie Manz, introducerar en ny matt färg på seriens möbler – Almond. Luvs speciella design förenar nordisk enkelhet med klassisk elegans, där mjuka former följer en skarp geometri.Valet av material och färger vittnar om Cecilie Manz fina känsla för nyanser och former. Det bevisar hon pånytt med den nya mandelfärgen, som är både exklusiv och klassisk, samtidigt som den fångar upp tidens hetaste färgtrender. Den nya färgen, Almond, är en stilren utökning till den existerande paletten av Luv-seriens möbler med matta lackfärger. Den nya naturliga färgen står i fin kontrast till de harmoniska tonerna i seriens bänkskivor och porslin i skira nyanser.

De ovala Luv-tvättställen finns nu i fem storlekar, (42, 50, 60, 70 och 80 cm), med fyra olika färger för ännu fler kombinationsmöjligheter. Möblerna har fått växtvärk med en fjärde bredd på 938 mm. Dessutom har de eleganta LUV-speglarna blivit uppgraderade med nya egenskaper, som en diskret ikonstyrning på spegelytan. Detta gör det möjligt att justera den indirekta belysningen och färgtemperaturen samt att sätta på/stänga av den integrerade anti-imma funktionen.

Duravit priser;

Luv möbel i Almond Satin matt, från 46.531:-

Luv Tvättställ , från 8.262:-

Luv Spegel, 18.888:-

Alla Duravits möbler tillverkas i egen fabrik i Tyskland. Dom görs speciellt för våtrum, så att dom kan tåla den höga luftfuktighet som kan uppstå i badrummet. Kvaliteten är i toppklass och man är mån om varje liten detalj.