Nytänkande möbler från Duravit!

Nytänkande möbler från Duravit!

Det nya möbelsortimentet som ingår i Qategoserien designat av Studio F.A. Porsche erbjuder tillsammans med de vackra tvättställen ett helt nytt formspråk och nya förvaringslösningar. Utmärkande för möblerna är blandningen av öppna och slutna förvaringslösningar, vilket möjliggör en mycket flexibel förvaring. Den vackra integrerade belysningen i den öppna förvaringsdelen bidrar också till att göra möbeln till en vacker mittpunkt i badrummet. Möbelns lådor är naturligtvis också utrustade med en exklusiv push open-teknologi, vilket möjlliggör en mjuk öppning och stängning av lådorna.

Möblerna i Qategoserien går att få i 12 olika färger/ytor, vilka kan kombineras fritt mellan möbeln och den vackra öppna hyllsektionen, vilket ger möjlighet till många individuella lösningar.

I serien ingår också vackra speglar och spegelskåp som i likhet med möblerna har en öppen och praktisk förvaringsnisch. Belysningen är av högsta kvalitet, och kan sensorstyras.

Med våra nya Qategomöbler så kan vi erbjuda badrumsmöbler som designmässigt är helt unika, poängterar Johan Aspemar, VD för Duravit Sverige. Väldigt mycket ser idag likadant ut i Sverige, så det känns kul att få möjlighet att erbjuda något helt nytt till den svenska marknaden fortsätter Johan. Studio F.A. Porsche är en mycket erfaren och spännande designpartner som bland annat har designat ikonen Porsche 911 – och vi hoppas naturligtvis att Qatego också blir en långkörare på den svenska marknaden avslutar Johan.