Durasquare fristående badkar

Varma bad och optimal vinternjutning

När temperaturen dalar utanför fönstret lockar Duravits generösa badkar med varma, långa och läckra bad som värmer upp kroppen i lugn och ro. Utnyttja de mörka eftermiddagama och de kalla ruskdagarna genom att skapa en egen spa-känsla hemma i badrummet. Duravits badkar från  serierna DuraSquare, Luv och Shower+Bath bjuder in till bubbelbad och total njutning för både kropp och själ. Baden är tillverkade av det innovativa materialet DuraSolid som känns behagligt varmt och bekvämt att sitta i. Tillsammans med Duravits nya Air Whirl- och ljudsystem, som kan integreras i både DuraSquare och Luv, garanteras den perfekta avslappningen - även om det ruskar och stormar utanför.

Fullända looken med det nya Luv-tvättstället som i sin rena enkelhet passar enastående till den skandinaviska stilen. Cecilie Manz, som har formgivit Luv-serien för Duravit, har lyckats skapa en badrumsserie som på ett vackert vis förenar nordisk minimalism och tidlös elegans.

Förutom tvättstället ingår även möbler i Luv-serien som alla är präglade av Manz finkänsla för material och form. Skåpen finns i olika storlekar som alla ser olika ut på insidan och bänkskivorna finns i kvartssten och amerikansk valnöt. Den amerikanska valnöten gör sig extra snygg som kontrast till det vita tvättstället.