Dustin byter till förbättrad webbplattform i Danmark

Dustin AB byter nu plattform för sin danska webbsida www.dustin.dk och samordnar därmed tekniken för sina e-handelsbutiker i Sverige och Danmark. Den nya danska webbsidan får samma plattform som introducerades i Sverige för ett år sedan, vilket ger större flexibilitet, förstärkt säkerhet och enklare processer.

Den nya webbsidan ger de danska kunderna fler betalningsalternativ då den har stöd för fler kreditkort och för direktbetalning via bank. Dessutom sker förbättringar när det gäller hastighet, navigering, produktinformation och sökfunktioner. Den nya plattformen svarar också bättre upp mot företagskundernas önskemål om hög säkerhet.

– Det är oerhört viktigt att kunderna känner sig helt trygga när de handlar hos Dustin. Därför har vi tillsammans med IT-säkerhetsexperten Truesec utvecklat och testat säkerheten på webben i samband med att plattformen lanserades i Sverige. Med den nya webbsidan kommer vi att ligga i den absoluta toppen vad gäller e-handelslösningar på den danska marknaden, säger Stefan von Stein, marknadschef på Dustin.

Innan lansering har Dustin låtit utvalda kunder testa den nya webben och komma med synpunkter. En funktion som efterfrågades av testkunder i Sverige var att kunder som handlar för flera bolag kan låta en användare att handla med flera kundvagnar.

- Funktionen att använda flera kundvagnar var mycket efterfrågad i Sverige och har varit flitigt använd sedan den nya plattformen lanserades för ett år sedan. Vi tror att den kommer att tilltala våra danska kunder också, säger Michael Haagen Petersen Dustin Danmark.

Dustin har också arbetat målmedvetet med att optimera sina webbsidor för sökmotorerna vilket gett positiva effekter på trafiken till sidorna.

– I december lanserade vi dustinhome.dk och ett par veckor senare hade vi 50 000 indexerade sidor på Google. Redan första månaden hade webbsidan 85 000 besökare, säger Stefan von Stein.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stefan von Stein, marknadschef Dustin, tel: 08-553 44 000
Michael Haagen Petersen, vd Dustin Danmark, tel: +45 27 53 00 83

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och hemelektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Sortimentet omfattar mer än 200 000 produkter - från surfplattor, datorer, server och nätverk till bildskärmar, skrivare, mobiltelefoner, datorkomponenter samt programvaror och tjänster.  Koncernen har 450 anställda och omsätter 4,5 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. Mer information på www.dustin.se

Relaterat innehåll