Dustin störst hos Kammarkollegiet andra kvartalet i rad

Dustin är största leverantör i Kammarkollegiets Klientramavtal under tredje kvartalet 2014 med drygt 38 procent av försäljningen. Det är andra kvartalet i rad som Dustin tar förstaplatsen.

Ramavtalet omfattar bärbara och stationära datorer samt tjänster och är ett av Sveriges största ramavtal.

-  Vi har lång erfarenhet av effektiv e-handel. Att vi är i topp hos Kammarkollegiet två kvartal i följd är ett gott betyg och ett kvitto på att vår satsning gentemot offentlig sektor gett resultat. Vi ser också att våra kunder värdesätter förmågan att kombinera ett brett utbud av produkter med tillhörande tjänster och lösningar samt effektiva leveranser, säger Marcus Lindqvist, Sverigechef på Dustin.

Ramavtalet heter "Klient - Datorer, Surfplattor/Läsplattor, Bildskärmar, Tunna klienter och tillbehör".

För mer information kontakta:
Eva Ernfors, informationschef Dustin, telefon: 070-258 62 94

Dustin är en av Nordens ledande återförsäljare av IT-lösningar till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Med kärnan i e-handel fungerar Dustin som en brygga mellan tillverkarnas stora utbud och kundernas behov där Dustins medarbetare stödjer kunderna att hitta rätt lösning utifrån deras behov.

Dustin är en one-stop-shop som erbjuder cirka 200 000 produkter med tillhörande tjänster, funktioner och lösningar. Verksamheten bedrivs i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Förutom Dustin och Dustin home ingår Norsk Data Senter (Norge), BusinessForum (Finland) och IT-Hantverkarna (Sverige) i koncernen.

Bolaget har cirka 900 medarbetare. Omsättningen under verksamhetsåret 2012/13 uppgick till cirka 5,5 miljarder kronor. Cirka 85 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden med fokus på små- och medelstora företag. Fonden Altor Fund II är huvudägare och Dustin har huvudkontor i Nacka, Stockholm.

Mer information hittar du på dustin.se.