Dustins mässor slår besöksrekord i både Sverige och Danmark

För sjunde året i rad anordnade Dustin i torsdags och lördags sin årliga mässa Dustin Digital Expo, denna gång i Globen Annexet. Mässan var mer populär än någonsin och drog runt 2500 besökare till företagsdagen och nästan 5500 besökare till konsumentdagen. Ett 70-tal leverantörer var på plats och visade upp nya produkter och tjänster för den svenska marknaden.

– Det känns riktigt bra att vi år efter år lyckas dra allt fler besökare till vår mässa när många talar om att mässorna inte lockar till sig besökarna längre. Jag tror att det handlar om att vi inte visar upp gammal skåpmat. På Dustin Digital Expo är det de nyaste och mest efterfrågade produkterna och tjänsterna som demonstreras vilket gör att många tar sig tid, säger Dustins Sverigechef Andreas Ståhl.

Mässan samlade många av Sveriges främsta leverantörer som till exempel HP, Microsoft, D-link, Canon, LG, Sony, Nokia, Samsung, Nikon, Apple, Cisco, Lenovo, Lexmark, Oki, Symantec med flera som visade upp den senaste tekniken på den svenska marknaden.

På Dustin Digital Expo hölls också ett antal seminarier med kända föreläsare som till exempel Peder Edvall, produktchef Print på HP, Teresa Rydberg på Microsoft och Marie Eriksson, chef för SJ:s interna kommunikation. Det mest välbesökta seminariet var ”Varför kan jag hacka ditt nätverk på en dag – Live Hack” som hölls av Marcus Murray, Senior Security Advisor på Truesec.

Representanter från Dustin fanns också på plats för att presentera företagets helhetskoncept, olika affärsområden, utbud och tjänster. Bland annat fick besökarna en förhandsvisning av Dustins nya webb som företaget kommer att lansera inom kort.

Även Dustins danska bolag, Computerstore, anordnar varje år en it-mässa under namnet Showoff. Den sjunde mässan hölls den 11:e oktober förra året där 38 av Computerstores leverantörer var på plats. Mässan lockade över 1100 besökare vilket är en ökning på cirka 20 procent från föregående år. Showoff innehöll också 21 olika seminarier.

– Förra årets mässa blev vår största succé hittills, säger Lars Bräuner, vd Computerstore Danmark. Vi upplever ett stort intresse både från våra kunder och samarbetspartners. På mässan får besökarna en helhetsbild över marknaden och våra olika lösningar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Eriksson, koncernchef Dustin Group, tel: 08-553 44 000

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och hemelektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Sortimentet omfattar mer än 200 000 produkter - från surfplattor, datorer, server och nätverk till bildskärmar, skrivare, mobiltelefoner, datorkomponenter samt programvaror och tjänster.  Koncernen har 450 anställda och omsätter 4,5 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. Mer information på www.dustin.se

Relaterat innehåll