Konsumenterna på Pricerunner har satt betyg på Sveriges e-handlare: Dustin Home utnämnd till årets e-handlare inom Ljud & Bild

Dustin Home har tilldelats Pricerunners utmärkelse ”Årets e-handlare” inom kategorin Ljud & Bild. En utmärkelse som baseras på konsumenternas egna upplevelser av köp från ehandlares nättjänst. Totalt har över 21 000 konsumenter betygsatt 16 olika parametrar vid köptillfället och efter leverans. De bolagen med högst snittbetyg blir ”Årets e-handlare”.
- Det känns fantastiskt att få en utmärkelse som grundar sig i våra kunders uppfattning om oss och våra produkter. Extra roligt är att vi kammade hem priset i kategorin ”Ljud & Bild” där vi just nu satsar hårt för att möta konsumenternas efterfrågan och behov, säger Stefan von Stein, marknadschef Dustin.

Dustin Home fick det samlade snittbetyget 4,47 av 5 inom kategorin Ljud & Bild. Högst betyg fick Dustin inom ”Skulle handla här igen”, ”Fortlöpande leveransstatus” och ”Leverans i tid” där betyget blev 4,8. Dustins inköpsmodell och logistiklösning fokuserar just på hög leveransprecision där kunderna snabbt och enkelt får tillgång till de produkter och lösningar de behöver, när de behöver dem. Företagets distributionscenter med 65 000 artiklar ger snabb, enkel och kostnadseffektiv tillgång till den senaste och bästa tekniken.
- Vi är kända för våra precisa och snabba leveranser genom vårt egna lager där vi har nästan allt på hyllorna. När kunden beställer en vara från oss kan den i stort sett alltid levereras inom 24 timmar, säger Stefan von Stein.

Alla butiker med direktlänkar på PriceRunner.se och som använder PriceRunners konsumentbedömningsprogram har möjlighet att erhålla utmärkelsen. E-handlare måste ha programmet aktivt de sista sex månaderna 2007 och fått minst 300 konsumentbetyg under samma period. Konsumenterna betygsätter 16 olika parametrar, 1-5 poäng, där 5 är maxpoäng. Betyget är ett snitt av de 16 parametrarna.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stefan von Stein, marknadschef Dustin, tel: 08-553 44 000

Om PriceRunner
PriceRunner är den ledande konsumentguiden för pris- och produktjämförelser. På ett och samma ställe listas de lägsta priserna, flest kundrecensioner och det största utbudet av produktinformation. Företaget har verksamhet i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Danmark, Österrike och USA. C:a 6 miljoner unika användare utnyttjar varje månad PriceRunners tjänst. Företagei uppdaterar ca 12 miljoner priser varje dag och jämför priser på produkter som TVapparater,mobiltelefoner, digitalkameror, mp3-spelare, bärbara datorer och vitvaror, till bredband, resor och kontaktlinser. www.pricerunner.se

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och hemelektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Sortimentet omfattar mer än 200 000 produkter - från surfplattor, datorer, server och nätverk till bildskärmar, skrivare, mobiltelefoner, datorkomponenter samt programvaror och tjänster.  Koncernen har 450 anställda och omsätter 4,5 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. Mer information på www.dustin.se

Relaterat innehåll