Rekordmånga utställare på Nordens största IT- och hemelektronikmässa

Den 14-16 mars är det återigen dags för Nordens största IT-mässa Dustin Expo 2013 i Globen Annexet. Besökarna får under mässans tre dagar chansen att bland annat spana in nya HTC One, spela Gears of War Judgement och utmana världens bästa kvinnliga Counter Strike-spelare.

Dustin Expo 2013 välkomnar alla som vill klämma och känna på de senaste produktnyheterna, ställa frågor direkt till världens främsta IT-experter och handla till förmånliga mässpriser. Närmare 80 utställare och ett hundratal varumärken, däribland Apple, Dell, Intel, HTC, Microsoft, Canon, Sony, Samsung och HP, kommer att finnas representerade på den 3500 kvadratmeter stora mässytan.

”Trots att det är mer än en vecka kvar har vi redan 78 utställare anmälda, vilket gör att årets Dustin Expo kommer vara större än någonsin. I år har vi även förmånen att ha ett antal Sverigepremiärer och minst en världspremiär på mässan”, säger Georgi Ganev, vd och koncernchef för Dustin.

Liksom tidigare år är Dustin Expo 2013 uppdelat på tre dagar, där de två första dagarna riktar sig till Dustins företagskunder. Mässans tredje och sista dag, lördagen den 16 mars, är öppen för Dustins privatkunder och allmänheten.

Inträdet är gratis alla dagarna och föranmälan görs på expo.dustin.se. För löpande och aktuell information om Dustin Expo, besök Dustin Expo på Facebook.

Fakta om Dustin Expo 2013:

Torsdagen 14 mars – Företags- och pressdag, kl. 10.00–17.00
Mässan håller öppet för företagskunder och media. Pressfrukost arrangeras mellan 07.30–09.00 (föranmälan krävs).

Fredag 15 mars – Företagsdag, kl. 10.00–15.00
Mässan håller öppet för företagskunder.

Lördag 16 mars – Konsumentdag, kl. 10.00–17.00
Mässan skiftar till konsumentfokus och öppnar för allmänheten, privatkunder och media.

För ytterligare information:

Mattias Lindquist, presskontakt
E-mail: press@dustin.se
Telefon: 08-553 44 211

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT och hemelektronik. Sedan starten 1984 har vi vuxit till en koncern med fler än 500 engagerade medarbetare i Sverige, Danmark och Norge. Idag omsätter vi 4,6 miljarder kronor och erbjuder omkring 200 000 produkter med tillhörande tjänster via webben och vår katalog. Våra kunder utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Vi erbjuder smarta helhetslösningar, brett sortiment och snabba leveranser – allt för att tillgodose dina IT-behov. Mer information hittar du på dustin.se.