DUX Color Edtion

DUX Color Edition är en unik kollektion sängar klädda i ett, för DUX, specialvävt tyg från anrika Bogesunds Väveri.

Med utgångspunkt i att skapa en inspirerande och stilsäker kollektion sängar har DUX tillsammans med Bogesund tagit fram ett tyg vävt av finaste ull från Nya Zeeland. Tyget finns i sex noga utvalda färger; pink, stone, grey, cream, purple och sand.

Tygets unika och exklusiva look skapas genom en unik tillverkningsprocess. Helt utan kemiska tillsatser vilket gör textilen optimal ur miljöhänsyn.

Sängarna som ingår i DUX Color Edition är ramsängar 010, 111, 212 och kontinentalsängar 414, 616, 818.

Sängarna säljs i ett paket innehållande säng, bäddmadrass, ben samt nya huvudgaveln Stellar.

Precis som DUX är Bogesunds ett gammalt familjeföretag med anor långt bak i tiden. Våra vägar har under årens lopp korsat sina banor på många sätt för att sedan utvecklas åt var sitt håll.

Bogesunds Väveri har sin tillverkningen i Sverige vid sjön Åsunden i Ulricehamn, samma plats där allt en gång började.

Bogesunds bygger sin verksamhet på kunskap och hantverksglädje, en kombination som förts vidare från generation till generation. Idag är det fjärde generationen, dottern Karin Nilsson, som driver verksamheten, fast förankrad i visionen att Bogesunds Väveri även i framtiden skall vara en garant för svensk textilproduktion av högsta kvalitet.

• dux color edition