Dynamic Codes grundare Anne Kihlgren porträtteras i SvD Perfect Guide (210911).

”Vi frigör resurser för vården”

– Vår idé är ett bättre och smidigare sätt att få en diagnos genom att patienten tar testet och har med svaret digitalt till läkaren. Vi digitaliserar diagnostiken, helt enkelt, vilket jag verkligen tror på. Det finns en stor vårdskuld nu efter pandemin som vi behöver få bukt med.

Det säger Dynamic Codes grundare Anne Kihlgren i ett porträtt i SvD Perfect Guide.

Vill du veta mer om bakgrunden till Dynamic Code, kampen mot covid och hur självprovtagning kan frigöra resurser för vården? Läs reportaget med Anne här.

Louise Nylén

Presskontakt VD +46 76 276 77 75
Anne Kihlgren

Presskontakt Grundare 013-465 53 21

Vår drivkraft är att omsätta den senaste forskningen till användbara produkter för ökat välmående och bättre hälsa.

Dynamic Code är ett healthtech-bolag som erbjuder diagnos- och hälsotestlösningar med självprovtagning. Detta sker till vården och direkt till konsument genom en plattform som kombinerar fysiskt prov med digital hantering. Med hjälp av DNA-teknik och en digital helhetslösning får kunderna säkra diagnoser och uppföljande vård, effektivt och säkert. Vi har ett tydligt mål: Att ge människor mer kontroll över sin hälsa genom att erbjuda vården säkra diagnoser.

Dynamic Code
Fridtunagatan 24