E24 Kvinna + Passion for Business = SANT

E24 och Passion for Business startar samarbete på nätet för att skapa Sveriges största och ledande affärssajt för kvinnor i karriären.

Nu är det dags för alla kvinnor som älskar sitt jobb att få en naturlig plats på nätet. Genom ett redaktionellt samarbete mellan E24 och Passion for Business ska kvinnor i karriären få inspiration, verktyg och stöd för att stärka sin position i yrkeslivet. Här ska kvinnor kunna rådgöra med coacher och läsa artiklar, bloggar och krönikor av tongivande skribenter.

E24 Kvinna, www.e24.se/kvinna, är med cirka 75 000 unika besökare redan idag den största affärs- och livsstilssajten för kvinnor i karriären. Samarbetet med Passion for Business kommer att tillföra redaktionellt innehåll inom karriär, affärer och entreprenörskap och bidra till att E24 Kvinna blir ett självklart val för fler kvinnor. Redaktör för nya E24 Kvinna blir E24-reportern Anna-Karin Storwall som tillträder sin nya tjänst vid årsskiftet.

- Passion for Business har på kort tid lyckatsskapa ett affärsmagasin för kvinnor med både trovärdighet och personlighet. Självklart kommer denna journalistik att göraE24 Kvinna till en ännu attraktivare sajt för vår läsarkrets och för våra annonsörer, säger Per Lundsjö, vd och chefredaktör för E24.

- Vi har länge funderat på vad vi kan göra på nätet. Vi har fått en otrolig läsarrespons. Det är bara att konstatera att våra läsare är av det aktiva slaget och de efterfrågar ett forum vid sidan om själva magasinet. Vi kan inte tänka oss en bättre partner på nätet än E24, säger Anna Carrfors Bråkenhielm, vd och chefredaktör för Passion for Business.

För mer information:
Per Lundsjö, vd och chefredaktör E24, 070-730 25 20
Anna Carrfors Bråkenhielm, vd och chefredaktör Passion for Business, 070-773 04 80

Om E24
E24 är en komplett affärstidning på nätet med nyheter och analyser om ekonomi, börs, aktier, fonder och räntor. Redaktionen är bemannad som en dagstidning i miniatyr - med snabba nyhetsreportar, stygga redigerare, seniora nyhetschefer, formsäkra grafiker, djupsinniga börsanalytiker och orädda profilskribenter. E24 lanserades hösten 2005 och finns idag i Sverige, Norge, Holland och Frankrike.

Om Passion for Business
Passion for Business är Sveriges och världens enda affärsmagasin för kvinnor. Första numret utkom maj 2008 och magasinet kommer ut med 4 nummer 2008 och 7 nummer under 2009. Tidningen har snabbt hittat sin målgrupp, kvinnor i karriären. Passion for Business distribueras via lösnummer, prenumerationer och partners så som SAS, Malmö Aviation, Elite Hotels, IFL vid Handelshögskolan och Natur & Kultur.

• affärssajt
  • e24 kvinna