The Skin Agent - MTD:s nya Postlådepaketkund

MTD:s postlådepaket förstahandsval för nystartat hudvårdsföretag

I slutet av januari tecknade MTD avtal för postlådepakettjänster med The Skin Agent. Ett företag som utvecklat en ny produktserie för den svenska marknaden som skyddar huden mot skav och friktionsskador. Det appliceras som ett deo-stick och lämnar en skyddande hinna mot skav exempelvis mellan låren, mellan skinkorna vid cykling, skav av bh-band eller skav från sömmar vid löpning. Produkten säljs idag främst till privatpersoner via nätet.

Tjänsten Postlådepaket är ett enkelt, säkert och kostnadseffektivt sätt att skicka paket inom Sverige. Det innebär att kunden alltid får sitt paket ända hem i en morgontidig leverans. Dessutom är det ett miljövänligt alternativ eftersom leveranserna ofta sker till fots, med cykel eller moped.
- Vi är jätteglada för det här avtalet. Den här typen av produkter är idealisk för tjänsten Postlådepaket. Mindre paket som levereras hem till kunden , säger Anette Jarlemark, affärsutvecklingschef på MTD. Vi levererar självklart alla typer av gods, men ekologiska produkter som The Skin Agent, ligger oss lite extra varmt om hjärtat då det går helt i linje med vårt koncept, fortsätter Anette.
De första sändningarna för The Skin Agent har levererats till kund och hela affären omfattar även lagring samt plock och pack. En helhetslösning som förstärker samarbetet ytterligare.

Anna Byström, en av grundarna till The Skin Agent, är spänd på hur produkten ska tas emot av hudvårdsmarknaden.
- Vi har redan fått positiva kommentarer på produkterna från flera av våra kunder och det är jätteroligt. Det huvudsakliga målet med våra produkter är att alla ska kunna leva det liv man vill och känna sig bekväm, säger Anna.

- Bekvämligheten var också en del av det som styrde när vi valde transportalternativ. Jag har följt utvecklingen av MTD:s postlådepaket och visste att tjänsten passar oss och våra produkter perfekt, fyller Linda Nilsson, den andra av de två grundarna i. Postlådepaketet gör det bekvämt för kunden genom att leveransen alltid kommer ända hem till dörren.

MTD ser just E-handlare, och kanske gärna start-up företag, som intressanta potentiella kunder i framtiden.

För mer information om MTD Postlådepaket:
Anette Jarlemark, affärsutvecklingschef MTD
E-mail: anette.jarlemark@mtd.se

För mer information om The Skin Agent:
Linda Nilsson, Co-Founder
E-mail: linda@theskinagent.com