Foto: Julia Larsson

E-handelsveteran från Apotea tar plats hos distributionsuppstickaren Early Bird

Pressmeddelande 07-04-2021

Julia Larsson kommer närmast från Apotea där hon ansvarade för fraktlösningar samt jobbade inom affärsutveckling. Hennes nya roll på Early Bird kommer mestadels innefatta affärsutveckling men även ett försäljningsansvar.

– Vi är otroligt stolta och glada över att Julia Larsson valt att bli en del av Early Bird-familjen. I den takt som Early Bird växer ser vi ständigt över vår organisation. Detta är en drömrekrytering, säger Pelle Lönn, VD på MTD/Early Bird.

Early Bird ser tydligt framför sig hur Julias erfarenhet och breda kompetens inom e-handelsvärlden kommer att bidra till nya möjligheter. Hon startar sitt uppdrag på Early Bird redan i början av april.

- Jag har haft förmånen att lära mig så otroligt mycket på Apotea med den kompetens och det driv som funnits nära mig, nu ser jag fram emot att få lära mig mer i en annan miljö på Early Bird. Eftersom jag arbetat nära Early Bird tidigare så har jag relationer med många på plats redan, och det är en av anledningarna till att jag valde Early Bird- att det finns lika inspirerande personer där som hos Apotea, säger Julia Larsson

Om Early Bird:

Early Bird är ett gemensamt initiativ av Sveriges största mediehus och deras distributionsbolag. De jobbar tillsammans, dag som natt, för att kunna erbjuda en smidig och hållbar leveranstjänst. Early Birds distributionsnätverk täcker så gott som hela landet, idag ca 95% av Sveriges geografi. Tjänsten riktar sig till e-handlare som har behov av leverans av mindre paket utan kvittens. Paketen distribueras nattetid i samband med att morgontidningen delas ut, och levereras hela vägen till mottagarens postlåda eller dörr – smidigt och hållbart.

För mer information:

Pelle Lönn, VD på MTD/Early Bird