Fotograf: Anette Persson (Tidskriftsgalan 2017)

MTD huvudsponsor på Tidskriftsgalan 2018

När Sveriges Tidskrifter, landets största branschorganisation i mediavärlden, återigen arrangerar Tidskriftsgalan den 7 november och delar priser ut i hela 12 kategorier är det med MTD som huvudsponsor.

”Det är fjärde gången som MTD står som huvudsponsor av Tidskriftsgalan. För MTD finns ett stort värde i att finnas med som huvudsponsor i detta sammanhang där branschen får en chans att mötas. Vi vet hur viktigt det är att mottagaren får sin efterlängtade tidning i tid. Genom mångåriga samarbeten har vi tillsammans kunnat skapa positiva värden både för förlagen och mottagarna”, säger Rickard Lagesson VD på MTD.

”Sponsorsamarbetet med MTD på en av våra viktigaste dagar på året är av stor betydelse. Deras distributionsplattform ger en fantastisk möjlighet för våra medlemmar att få ihop helheten för sina tidskriftsaffärer där distributionen är det sista avtrycket som lämnas innan läsaren nöjt kan läsa sin tidskrift”, säger Kerstin Neld VD på Sveriges Tidskrifter

Under Tidskriftsgalan delas priser ut i hela 12 kategorier. Vem blir Årets journalist och vem vinner det nya priset för Årets grepp? Jurygrupperna består av personer med lång erfarenhet från mediebranschen som under hösten träffats för att både utse nominerade och vinnarna bland alla hundratals inskickade förslag.

Hela evenemanget arrangeras av Sveriges Tidskrifter och äger rum på Cirkus i Stockholm den 7 november.

VD Rickard Lagesson
tel. 08-531 945 04

Morgontidig Distribution är det rikstäckande logistik- och distributionsföretaget som levererar morgontidningar, tidskrifter, brev, spelkuponger, paket med mera. Leveranserna sker över natten direkt till både privatpersoner och företag.
MTD, som bildades 1992, säljer och utvecklar rikstäckande och effektiva distributionstjänster som baseras på 40-talet terminaler och cirka 8 000 distributörer.
MTD-Gruppen omsätter drygt 3 miljarder kronor och är ISO-certifierade för både kvalitet och miljö. MTD löser enkelt, engagerat och effektivt de morgontidiga leveranserna.
mtd.se