MTD utmanar PostNord med morgonleveranser ända hem

MTD utmanar PostNord med morgonleveranser ända hem

Från slutet av februari kommer e-handlare få möjlighet att erbjuda leveranser ända hem till kund, tidigt på morgonen. Även på lördagar. Det är logistikföretaget MTD som står bakom tjänsten.

– Vi ser fram mot att utmana PostNord som är störst på marknaden. Vi har något som de inte har, säger Anette Jarlemark som är Affärsutvecklingschef på MTD, Morgontidig Distribution.

Hon poängterar att det är deras högst väletablerade och genomarbetade distributionsnät för i huvudsak morgontidningar som utgör grunden för den nya tjänsten.

– Vi når landets samtliga postlådor tidigt varje morgon sex dagar i veckan.

Leverans på kundens villkor

Målgruppen är e-handlare och postorderföretag som vill ge sina kunder en mer kundanpassad leverans än vad marknaden hittills kunnat erbjuda. Den största fördelen jämfört med andra tjänster är möjligheten att kunna leverera lättare varor direkt hem till konsument. Antingen i postlådan eller i en påse på dörren på en bestämd dag.

– Vi är säkra på att många kommer att uppskatta att få sina paket levererade vid dörrtröskeln tidigt på morgonen, innan man går till jobbet, säger Anette Jarlemark.

– Bara det att mottagaren slipper ta sig till ett utlämningsställe vet vi är en fördel.

Självfallet är varje försändelse spårbar genom hela kedjan för såväl kunden som leverantören. Vid leverans skickas en bekräftelse via sms eller mejl.

Tjänsten kallas MTD Postlådepaket och lanseras i slutet av februari.

Kategorier

Morgontidig Distribution är det rikstäckande logistik- och distributionsföretaget som levererar morgontidningar, tidskrifter, brev, spelkuponger, paket med mera. Leveranserna sker över natten direkt till både privatpersoner och företag.
MTD, som bildades 1992, säljer och utvecklar rikstäckande och effektiva distributionstjänster som baseras på 40-talet terminaler och cirka 8 000 distributörer.
MTD-Gruppen omsätter drygt 3 miljarder kronor och är ISO-certifierade för både kvalitet och miljö. MTD löser enkelt, engagerat och effektivt de morgontidiga leveranserna.
mtd.se