MTD vässar sin pakettjänst och levererar på två dagar – ända fram till dörren

MTD vässar sin pakettjänst och levererar på två dagar – ända fram till dörren

MTD Postlådepaket möjliggör spårbar leverans av lättare och mindre paket till svenska postlådor och nu snabbare än tidigare. Leverans sker 1,5 till 2 dagar från det att sändningen lämnats till MTD – Morgontidig Distribution – som står bakom tjänsten.

När logistikföretaget MTD nu lanserar nästa version av tjänsten Postlådepaket har leveranstiden förkortats från 2,5-3 dagar till 1,5-2 dagar.

Anette Jarlemark, affärsutvecklingschef på MTD.– Vi når Sveriges postlådor inom två dagar tidigt varje morgon sex dagar i veckan, även lördagar, säger Anette Jarlemark som är affärsutvecklingschef på MTD.

Alltid till kundens postlåda eller dörr
Målgruppen är i första hand e-handlare som på ett bättre sätt än med andra aktörer vill motsvara eller överträffa sina kunders förväntningar kring leveransen. Ingen annan tar alltid paketet ända fram till konsumentens postlåda eller dörr, ingen annan gör det tidigt på morgonen, ingen annan gör det också på lördagar och ingen annan gör det fullt spårbart.

– Vi vet att många uppskattar att slippa ta sig till ett utlämningsställe, och att få sitt paket tidigt på morgonen innan man hunnit åka till jobbet, säger Anette Jarlemark.

Spårbarhet genom hela kedjan
MTDs stora, väletablerade distributionsnät för i huvudsak morgontidningar utgör grunden för tjänsten, som är anpassad för mindre, lättare paket.

Varje försändelse är spårbar genom hela kedjan för såväl avsändare som mottagare. Leveransinformation skickas via sms eller mejl till mottagaren både när transporten påbörjats och när den levererats.

För mer information kontakta Anette Jarlemark, affärsutvecklingschef, på 08-531 945 03 eller anette.jarlemark@mtd.se