Ny styrelseordförande till MTD – Morgontidig Distribution

Ny styrelseordförande till MTD – Morgontidig Distribution

Jan Persson blir ny styrelseordförande för logistikföretaget MTD efter att Lena Herrmann, som varit MTD’s styrelses ordförande sedan juni 2012, lämnat sitt uppdrag.

Jan Persson har lång erfarenhet av distribution av tidningar och sedan ett antal år tillbaka också distribution av post, paket och större gods på sin lokala marknad. Jan är VD för NTM och UNT Distribution, med huvudkontor i Norrköping.
" - Ett rikstäckande leveranssystem är en förutsättning för såväl dagens som morgondagens kunder. MTD är ett försäljnings- och utvecklingsbolag som under kommande år ska ta en stark position på e-handelsmarknaden, första steget togs när MTD Postlådepaket lanserades. En tjänst som levereras morgontidigt med Sveriges tidningsdistributörer till postlådan, där lokal närvaro och hög kvalitet är avgörande i slaget om kunderna. Jag ser fram emot att som styrelsens ordförande vara med och skapa förutsättningar och utveckla bolaget vidare som en last-mile aktör”, säger Jan Persson.

Charlotte Hansson, VD på MTD:
" - Vår nya hemleveranstjänst har fått ett mycket positivt bemötande på den kraftigt växande e-handelsmarknaden. Med kundernas ökande krav på flexibilitet och val av leveranssätt ligger vår tjänst för de små, lättare paketen hem rätt i tiden och kompletterar kundernas andra transportlösningar. Bolaget är utvecklingsmässigt i ett viktigt skede där ökad digitalisering skapar nya möjligheter och krav på nya intäkter. Jan har varit en av styrelsens ledamöter under lång tid och har en bred förankring hos ägarna vilket är viktigt för att realisera vår strategi”, säger Charlotte Hansson.

För mer information kontakta:

VD Charlotte Hansson, tel. 0730-61 20 25, e-post: charlotte.hansson@mtd.se
Styrelseordförande Jan Persson, tel. 0708- 72 60 90