Gustaf Öhrn, Styrelseordförande Early Bird AB och Pelle Lönn, VD Early Bird AB.

Öhrn tar plats som ordförande hos den kvittrande leverantören Early Bird AB

Efter att ha delat ut tidningar och tidskrifter under namnet MTD KB i närmare 30 år så har paketsuccén Early Bird tagit mer och mer plats. Nu sker en stor bolagsförändring där Early Bird AB blir det nya namnet för hela verksamheten.

Early Bird AB byter också ägarstruktur där Sveriges samtliga mediehus tillsammans med distributionsbolaget Premo går in som ägare. Mediehusens engagemang och långsiktiga intresse i Early Bird, tillsammans med sin starka relation till sina läsare och trovärdiga marknadsföringskanaler gör att samdistributionen av tidningar aldrig har varit viktigare.

Nu sätts även en ny styrelse på plats där Gustaf Öhrn kommer in som styrelseordförande. Öhrn har en gedigen retailerfarenhet och har en bakgrund från kända varumärken som Åhléns, Acne, Stadium, Bygghemma och Baby Björn.
Gustaf delar styrelsebordet med representanter från NTM, Stampen Media, Gota Media, VK Media, NWT Media, Bonnier News Local och distributionsbolaget Premo.

- Som detaljhandlare har smidiga och hållbara leveranser alltid legat mig varmt om hjärtat. Att få vara en del av denna utveckling tillsammans med Early Bird känns både roligt och lärorikt. Jag ser verkligen fram emot att få jobba tillsammans med Pelle och teamet med ambitionen att skapa en bra kundupplevelse för både handlare och slutkund, säger Gustaf Öhrn, Styrelseordförande, Early Bird AB.

Samtidigt så ökar Early Bird takten. Med två nylanserade tjänster, Hemleverans - levererans av större paket på kvällen. Samt en cirkulär återbrukstjänst - Hem till hem, där konsumenterna kan skicka paket mellan varandra. Allt i synergi med befintligt distributionsnätverk.

– Det är ett styrkebesked att Gustaf Öhrn tar platsen som ordförande i vår nya styrelse. Hans breda erfarenheter från retail och fokus på kundens perspektiv är väldigt bra för vårt fokus när vi utvecklar distributionstjänster. Han blir ett perfekt bollplank för mig och en viktig pusselbit för Early Birds resa framåt, säger Pelle Lönn, VD, Early Bird AB.