Rickard Lagesson, MTD

Rickard Lagesson ny VD för MTD

Rickard Lagesson har utsetts till ny vd för MTD MORGONTIDIG DISTRIBUTION från och med den 1 november.

Rickard Lagesson nuvarande försäljningschef på MTD blir ny vd i bolaget. Rickard, som sedan 2003 haft olika befattningar inom MTD, har bredast tänkbara kontaktnät bland MTD:s kunder. I och med detta så skapas kontinuitet vilket är viktigt när det nu kommer en fas av stark förändring i branschen. De stora förändringarna som sker på marknaden ger MTD nya möjligheter att skapa konkurrenskraftiga och efterfrågade distributionstjänster samtidigt som man har fullt fokus på att utveckla, vårda och ta hand om alla de uppdrag som varit med MTD sedan många, många år.

"Det är ett fantastiskt roligt uppdrag och jag ser verkligen fram mot att få leda MTD in i den förändring som nu pågår mot framtidens distributionslösningar. Att också ha förmånen att genom åren skapat långvariga relationer med alla våra kunder har varit och kommer även fortsättningsvis att vara det jag brinner för. Naturligtvis gör inte en person skillnaden utan MTD har mycket pålitliga, proaktiva och passionerade medarbetare som gör att vi tillsammans kommer lyckas i den just nu mycket föränderliga distributionsbranschen", säger Rickard Lagesson.

"Jag ser verkligen fram emot att arbeta med Rickard och önskar honom stor lycka med uppdraget. Eftersom jag samarbetat med Rickard i många år vet jag att han har den kunskap och erfarenhet som krävs för uppdraget", säger Johan Lundin

För mer information kontakta:

Rickard Lagesson, vd MTD, 08-531 945 04

Johan Lundin, styrelseorf. MTD, 070-605 05 18

Morgontidig Distribution är det rikstäckande logistik- och distributionsföretaget som levererar morgontidningar, tidskrifter, brev, spelkuponger, paket med mera. Leveranserna sker över natten direkt till både privatpersoner och företag.
MTD, som bildades 1992, säljer och utvecklar rikstäckande och effektiva distributionstjänster som baseras på 40-talet terminaler och cirka 8 000 distributörer.
MTD-Gruppen omsätter drygt 3 miljarder kronor och är ISO-certifierade för både kvalitet och miljö. MTD löser enkelt, engagerat och effektivt de morgontidiga leveranserna.
mtd.se