Bor du i Stockholms energismartaste bostadsrättsförening?

News -

Bor du i Stockholms energismartaste bostadsrättsförening?

Bostadsrättsmässan har tagit fram ett nytt energipris som tilldelas en bostadsrättsförening som på stort allvar tagit tag i sin energianvändning och genom olika åtgärder minskat energianvändningen i fastigheten. – Syftet med tävlingen är att vi tillsammans engagerar oss för att bidra till en renare stad, säger Karin Blomqvist, projektledare för Bostadsrättsmässan.

Bostadsrättsmässan Energipris delades ut för första gången 2016 i Göteborg och Malmö, i år är det premiär för Stockholm. Här uppmärksammas en bostadsrättsförening som genom en genomtänkt strategi och välplanerade aktiviteter minskat sin energianvändning på bästa sätt och på så sätt sparat både pengar och förbättrat miljön. Ett nytänkande föredöme som inspirerar fler till att göra bra åtgärder för att minska energianvändningen samt skapa lösningar för en mer effektiv energianvändning.

Nu är nomineringen öppen för Bostadsrättsmässans Energipris och man kan nominera sin egen eller någon annan bostadsrättsförening i Stockholm. Nomineringen har öppet fram till den 20 oktober.

Vinnarna utses av en jury med representanter från Fortum Värme, Bostadsrättsmässan, HSB, Riksbyggen, SBC samt tidningen Bo Bättre. Priset delas ut av Fortum Värme den 17 november kl 12.30 på Kunskapsscenen. Juryn beslut är enväldigt och kan inte överklagas.

Läs mer om tävlingen, priser och tävlingsregler här

Bostadsrättsmässan arrangeras den 17–18 november på Kistamässan i Stockholm. Registreringen är öppen för besökare. Läs mer

För mer information kontakta:
Karin Blomqvist, projektledare, +46 (0)8 506 650 81, karin.blomqvist@easyfairs.com