Maria Perneros Geterud, projektledare, Industrimässorna

”Industrimässorna är en unik möjlighet för industribranschen i södra Sverige”

Maria Perneros Geterud är projektledare för Industrimässorna i Malmö som arrangeras 6-7 februari på Malmömässan. Med en dryg vecka till start har hon många bra tips till besökare och press på plats.

Varför ska man besöka Industrimässorna?
-Det är en helt unik möjlighet för alla i industribranschen! Vi samlar de mest inflytelserika aktörerna i branschen under två intensiva och spännande heldagar. Man får möjlighet att nätverka, lyssna på spännande seminarier och få en överblick över innovationer och produktnyheter.

Industrimässorna består av olika mässor i en – berätta!
-Ja, mässan består av undermässorna Automation, Underhållsteknik, Mät- och Reglerteknik, Pumps & Valves och Worksafe. Industrimässorna kan på det sättet skapa ett helhetsgrepp på hela produktionskedjan. Även den som arbetar med en viss del av kedjan kan se hela processen växa fram på Industrimässorna.

Industrimässorna i Malmö har fokus på södra Sveriges. Hur har ni arbetat tillsammans med lokala aktörer?

-Vi har samarbetat med flera olika regionala aktörer, bland annat Sydsvenska handelskammaren som arrangerar en nätverksfrukost den 6 februari med temat Konjunkturen,näringslivet och produktiviteten: Hur går det för Skåne? Vi har ävensamarbetat med IUC Syd som står för flera intressanta programpunkter inom digitalisering och cirkulär ekonomi. På plats kan man även träffa Tillväxt Malmö, som stöttar små och medelstora företag i regionen.

Är det något på mässan du vill lyfta fram?
-Ja, vår nya satsning Kompetenstorget, där vi erbjuder hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och expertrådgivning. Mässans besökare kommer att kunna få rådgivning och svar på frågor inom juridik, exportfrågor, affärsutveckling och mycket annat. Det finns experter på plats i Kompetenstorget under hela Industrimässornas öppettider och man behöver inte boka tid.

För kontakt med Maria Perneros Geterud: 031-89 41 61, maria.geterud@easyfairs.com