Anna Bennich, talare på Personal & Chef 1-2 december 2021 på Kistamässan

Psykologen Anna Bennich om mänsklig hållbarhet i en skakig tid

Pandemin har orsakat hög grad av stress för många och inte allra minst rapporterat av chefer. Att leda på distans är utmanande så hur kan man som chef säkerställa att medarbetarna har det bra på hemmakontoret? Detta bland annat kommer psykologen och författaren Anna Bennich prata om under mässan Personal & Chef som går av stapeln 1–2 december 2021 på Kistamässan.

-Föreläsningen kommer […] främst utgå ifrån just stress, och innehålla några konkreta verktyg för att hantera den för egen del. Men det kommer också att handla lite om vad som är viktigt att tänka på när medarbetarna skall komma åter till arbetsplatserna – och hur man tar hand om det på bästa vis.

När de flesta nu börjat återgå till sina arbetsplatser, antingen delvis eller helt, kommer också utmaningen i att hantera återgången på bästa sätt. Det är samtidigt också viktigt att för den som är chef – men framförallt för denne som individ – att kunna ta hand om sig själv under stressiga perioder. Detta gäller såväl jobb som privatliv, menar Anna Bennich.

Vidare förklarar Bennich att senaste tiden har utmanat oss i att navigera i ovisshet, något som är en stor utmaning. Hur planeras återgången, hur mår medarbetarna när de kommer tillbaka samt hur kan även arbetslivets förändringar framöver hanteras?

Mer svar och konkreta verktyg finns att hämta under Anna Bennichs föreläsning Mänsklig hållbarhet i en skakig tid på Kistamässan den 1 december 2021 kl 11:30-12:15. Personal & Chef erbjuder även ett stort antal andra kostnadsfria föreläsningar samt möte med ett stort antal företag och organisationer som riktar sig till alla som leder och utvecklar personal.