Bild: Umeå kommun, Illustration: Brunnberg & Forshed Arkitektkontor AB

Workshop om Umeå som Smart City på Elmässan Norr

Umeå kommun med partners bjuder in till en workshop om den smarta staden på Elmässan Norr den 7 september. Umeå kommun är en del av det internationella projektet "Ruggedised - Designing smart, resilient cities for all" fram till år 2020, tillsammans med ett flertal andra städer som bland andra Rotterdam och Glasgow.

Under Elmässan Norr arrangeras en workshop med titeln: Smarta energisystem: I den smarta staden måste systemen samverka och "prata med varandra" - men hur? och riktar sig till de som vill bidra med idéer och kunskap samt påverka hur Umeå stad kan utvecklas i framtiden.

Tid: 10-12

Dag: 7 september

Plats: Elmässan Norr, Nolia, Umeå

Anmälan är öppen för alla yrkesverksamma på www.elmassannorr.se

Taggar

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com

Idha Tell

Presskontakt Nordic Communications Manager 0705572411