Ola Lundqvist, Head of Cluster för Easyfairs teknik- och industrimässor.

​Advanced Engineering flyttas fram till september

Givet regeringens beslut om mötesrestriktioner som togs den 11 mars, kommer mässan Advanced Engineering att flyttas fram. Det nya datumet är 2-3 september.

Easyfairs ställer in alla evenemang under våren som beräknas samla fler än 500 personer, efter regeringen beslut om förbud mot att hålla allmänna sammankomster och offentliga tillställningar. Det innebär bland annat att Advanced Engineering som skulle arrangerats nästa vecka på Åbymässan, ställs in.

- Det är givetvis oerhört bekymmersamt att samhället befinner sig i denna situation just nu. Det viktigaste vi har är hälsan och det är huvudprioritet för Easyfairs och projektledningen för Advanced Engineering, säger Ola Lundqvist, Head of Cluster för Easyfairs teknik- och industrimässor.

Ola menar att det kan finns fördelar med att mässan flyttas fram. Temat produktutveckling har visat sig vara oerhört efterfrågat. Det nya datumet kan förhoppningsvis locka fler deltagare till mässan.

Stora bolag som Volvo Cars och ABB har bekräftat att de även fortsättningsvis kvarstår på mässan som partners och utställare trots nytt datum.

- Vi gör det här tillsammans med våra utställare, partners, besökare och övriga intressenter som i de allra flesta fall ställt sig positiva till det nya datumet för mässan, avslutar Ola.

Mer information:

Ester Fardell, projektledare för Advanced Engineering
031-89 41 78, ester.fardell@easyfairs.com

Om mässan Advanced Engineering
Advanced Engineering är tillverkningsindustrins mötesplats för produktutveckling & sourcing, som går årligen i Åbymässans lokaler i Mölndal utanför Göteborg. Mässan och mässhallen drivs av Easyfairs. För alla som arbetar i branschen är entré, utställning, aktiviteter och seminarieprogram kostnadsfritt. Högskolestuderande välkomnas 26 mars efter kl. 14. För mer information besök mässans hemsida advancedengineering.se.

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com