Alexander Bard klar för Styrnings- och ledningsspåret på SETT

Alexander Bard klar för Styrnings- och ledningsspåret på SETT

I år blir det femte året vi har den stora glädjen att få genomföra Skandinaviens största mötesplats för det moderna och innovativa lärandet. SETT står för ”Scandinavian Educational Technology Transformation" och vill bidra till inspiration, ökad nyfikenhet och kunskap kring hur vi kan utnyttja nya sätt att arbeta mot högre måluppfyllelse i skolans alla nivåer.

– Det är ett fantastiskt tryck på biljetterna nu för SETT2016 och vi är naturligtvis väldigt stolta över att innehållet i konferensen och utställningen håller så pass hög kvalitet, extra roligt är det just i år eftersom vi fyller 5 år, säger Fredrik Svensson konferensgeneral SETT2016.

Styrnings-och ledningsspåret presenterar:

Alexander Bard - Vi måste förbereda barnen för det participatoriska samhället!
Under denna föreläsning vill cyberfilosofen och författaren Alexander Bard skaka om vår världsbild då han argumenterar för att den digitala interaktiviteten innebär en historisk revolution av samma dignitet som talspråket en gång var. Risken för att likvärdigheten i skolan får katastrofala följder är uppenbar när alla inte får samma förutsättningar kring det digitala lärandet. Delta på Styrnings- och ledningsspåret och få nya perspektiv.

Digital skola – att leda i förändring" med Arja Holmstedt Svensson
Att vara ledare i en förändringsprocess kräver en tydlig riktning, en stark övertygelse och en förmåga att entusiasmera. Arja var förvaltningschef i Falkenbergs kommun vid genomförandet av en dator till varje elev från 2007 och framåt. Vi får följa arbetet med politiker, rektorer och lärare, i medgång och i motgång.

Moderator under konferensen är Rättviseförmedlingens styrelseordförande Seher Yilmaz
Seher Yilmez har en bakgrund som konsult inom samhällskommunikation på en PR-byrå och ett fackförbund, och började sin bana inom den ideella sektorn som ordförande för Sveriges Elevkårer. Seher har varit ledamot i Skolverkets styrelse och sitter på uppdrag av regeringen i insynsrådet för Statens historiska museer.

Styrnings- och ledningsspåret fokuserar främst på ett innehåll riktat till skolans chefer och beslutsfattare på olika nivåer. Områden som ledarskapets betydelse, forskning och utveckling, lärmiljöns betydelse, kvalitetssäkring, systemintegrering, framtidskompetenser och mycket mer.

Hela programmet uppdateras löpande på www.settdagarna.se

För mer information om konferensen:
Fredrik Svensson, Rektorsakademien Utveckling, fredrik@rautveckling.se, 073-340 41 10

För mer information om SETT och Kistamässan:
Lina Hann, projektledare SETT, lina.hann@easyfairs.se, 08-506 650 02
Marika Metsola Renström, Pressansvarig Kistamässan, marika.renstrom@artexis.se, 08-506 650 35

Om SETT
SETT står för ”Scandinavian Educational Technology Transformation" och handlar om inspiration, ökad nyfikenhet och kunskap kring hur vi kan utnyttja nya sätt arbeta mot högre måluppfyllelse i skolans alla nivåer. Bakom SETT står Easyfairs, Rektorsakademien Utveckling och Stockholms Stad, i samarbete med Lärarförbundet. SETT2016 arrangeras för femte året i rad, den 26-28 april på Kistamässan. Läs mer www.settdagarna.se

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com