Biohax puts a microchip into a human hand

Besøkere på fagmessen Advanced Engineering Oslo 2017 får en unik mulighete til å bli digitale hybrider!

Om en liten uke slår portene opp på X Meeting Point som blir fagmessen Advanced Enginerings lokaler. På plass finner man bla. fremtidsbedriften Biohax International som kostnadsfritt til å tilby å sette inn microchippimplantat besøkerne – en del av Internet of Things som er et hett emne innen industrien. Her tar vi digitalisering til et nytt nivå!

Biohacking er for mange et nytt begrep og det å la seg microchippes kan høres både usikkert og skremmende ut. Men faktumet er faktisk at man har eksperimentert med biohacking og forsket på det siden i 1998. Gjennom årene har microchip blitt et mer omfattende emne og t.o.m. meningene rundt om microchippens eksistens har endret seg med teknikkens mange muligheter og spennende bruksområder.

Dagens microchip er først og fremst koblet til den dataen vi har rundt oss, til forskjell fra den teknologien som brukes innen helsesektoren. Microchippen er mindre enn ett riskorn og implementeres i den myke delen av hånden mellom tommelen og pekefingeren. Chippen fyller samme funksjon som en strekkode, magnetremse eller chippen på et bankkort, og gir den samme unike oppkoblingen til det spesifikke objektet. Med hjelp av radiobølger kan chippen sende en liten mengde informasjon, akkurat nok for å lese av en unik ID. I dag går det å bruke chippen når du f.eks. skal inn å trene på SATS. Muligheten til å skrive informasjon til chippen gjør det også mulig for deg å bruke den som et digitalt visittkort, det eneste du behøver er en telefon med NFC støtte og en app som kan lese og skrive informasjon til taggen.

Selv om microchippen i dag fremst brukes av teknikkentusiaster og såkalte «early adopters» er det ikke umulig at de fleste mennesker om noen år går rundt med en slik unik chipp i hånden.

Bedriften Biohax International står i fronten av biohackingens globale utvikling. Med flest Microchipimplantat i verden baner de veien for en spennende fremtid og dukker ikke for teknikkens utvikling. Den 20.-21. september er Biohax på plass på Advanced Engineering der du har mulighet til å få chipimplantat på messegulvet. Den 20 September kan du dessuten høre på Biohax sin grunder som foreleser om den digitale kroppen.

De praktiske fordelene er at man helt kan erstatte lommeboken og nøkkelknippet. Ressursene man kan spare ved å fjerne alle plastkort er i seg enorme. Jeg er veldig fornøyd med å kunne åpne døren til kontoret og aktivere visse saker bare ved å vise frem hånden.

Mer information och möjlighet att anmäla sig till en tid för att sätta in ett kostnadsfritt chip hittas via www.advancedengineeringno.com

For ytterligere informasjon om messen, kontakt: Prosjektleder Ester Fardell, +46 (0)31 89 41 78, ester.fardell@easyfairs.com

Eller: Salgsleder Trym Fagerhaug,
+47 22 99 60 11,
trym.fagerhaug@easyfairs.com

Om messen: Advanced Engineering Oslo er Norges største industrimesse, og har fokus på avansert teknikk. Den arrangeres av Easyfairs Scandinavia 20-21 september på X Meeting Point (tidligere Exporama Senteret) i Oslo. For alle som arbeider i bransjen er messen og aktiviteter samt seminarprogram kostnadsfritt. For mer info besøkwww.advancedengineeringno.com

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com