Dansk plastindustri befäster Plastteknik Nordic som branschens gränsöverskridande mötesplats

Dansk plastindustri ökar sin närvaro på Nordens ledande branschmässa för polymerproduktion, industridesign, konstruktion och material i Malmö 13-14 april! Dansk representation är större än någonsin, både gällande utställare, seminarier och partnerskap.

En färsk rapport från Plastindustrien Danmark från januari visar att plastverksamheter i Danmark ökar i omsättning och att nästan 30.000 danskar idag arbetar med plastproduktion, vilket gör plastbranschen till en av dansk industris största underbranscher. På mässgolvet på Plastteknik Nordic representeras danska plastindustriella leverantörer i form av exempelvis ENGEL, Aage Vestergaard Larsen A/S, Masentia A/S, Toolpartners mfl. På scen ser vi bland annat Coloplast och Plastindustrien Danmark som kommer att föreläsa om designprocessen respektive övergripande möjligheter och utmaningar i plastindustrin. Som partners i år ser vi bland annat tidningarna Teknovation och Plastpanorama. Minst en tredjedel av besökarna på Plastteknik Nordic 2016 väntas komma från Danmark. Branschföreningen Plastindustriens VD Thomas Drustrup gästar mässan och talar om plastbranschens största utmaning i Danmark:

- Företagen kan inte längre enbart ta sina egna nationella förutsättningar i beaktning utan måste även ta itu med en global agenda där de inte bara möts av krav från leverantörer, kunder och myndigheter men också från konsumenter, icke-statliga organisationer och andra intressenter.

Citatet hämtat från Thomas Drustrup visar ännu mer tydligt på hur viktigt det är att adressera andra länders utveckling i relation till sin egen, vilket är en av anledningarna till att Plastteknik blev Plastteknik Nordic redan 2014.

Projektteamet är förväntansfulla och glada över att dansk plastindustri öppnat upp för mötesplatsen och ser den som den som vi gör – en träffpunkt för nordisk plastindustri. Missa inte att besöka mässan kostnadsfritt i Malmö 13-14 april.

För mer information kontakta:
Camilla Lundin, Projektchef, Plastteknik Nordic, camilla.lundin@easyfairs.com, +46 (0)31-894134

Om mässan Plastteknik Nordic 2016: Plastteknik Nordic är Nordens ledande branschmässa för polymerproduktion, material, industridesign och konstruktion. Mässan arrangeras av Easyfairs Scandinavia 13-14 april på MalmöMässan. För alla som arbetar inom branschen är entré samt aktiviteter och seminarieprogram kostnadsfritt. För mer information besök www.easyfairs.com/plastteknik, mässans facebooksida eller LinkedIn.

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com