Den regionala belysningskonferensen Light & design blir nationell

Belysning är såväl en konstform som vetenskap - och ett utav de absolut viktigaste elementen inom design. Det tycker man i alla fall på Light & design, ett välbesökt event som anordnats flera år i Stockholm.

- Genom Light & design-konferensen har vi skapat en uppskattad plattform där yrkesverksamma inspireras att skapa kreativa ljussättningar både interiört och exteriört. Vi inspireras såväl av varandra som av nationella och internationella ikoner från branschen! säger Anne Bertelsen, projektledare för konferensen.

Nu ska konceptet få växa och konferensen lanseras på flera platser i Sverige. Bland annat i Umeå där den går av stapeln redan i augusti för att möta behovet i de nordligare delarna av vårt land.

- Efter att ha varit ett uppskattat event för belysningsbranschen i Stockholm känns det naturligt att lansera på fler platser runtom i landet, och det ska bli fantastiskt roligt att se hur vi tas emot i norra Sverige.

På konferensen får deltagarna chansen att lyssna till välkända namn, kaxiga uppstickare och internationella profiler inom belysnings- och designbranschen som är där med syfte att inspirera och ge nya perspektiv och infallsvinklar.

Konferensen är kostnadsfri och vänder sig till yrkesverksamma inom belysnings-, arkitektur- och designbranschen. Den kommer att arrangeras den 16 augusti i Noliahallen, därefter i Stockholm den 16 oktober och Malmö den 22 januari och i Göteborg den 27 maj där konceptetvuxit ytterligare och blivit en nordisk mässa, hand i hand med konferensen.

Får frågor och intervjuer inför och kring Light & Design, kontakta

Anne Bertelsen
tf Projektledare
anne.bertelsen@easyfairs.com

I linje med företagets mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i det optimala formatet.

Koncernen arrangerar idag 218 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2017–2018 drygt 157 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com