Light & Design 22-23 maj 2024

Easyfairs återlanserar belysningsmässa till Göteborg

Den 22-23 maj 2024 återlanseras en ny mötesplats i Göteborg under namnet Light & Design, skapad för att förena den nordiska belysnings- och designbranschen. Konceptet har framgångsrikt varit en konferens sedan 2016 och kommer nu bli en renodlad mässa, där belysningsbranschen står i fokus.

Mötesplatsen lanseras med tre tydliga fokusområden: Belysning, Design och teknik. Dessutom kommer det att läggas stor vikt vid innehållet och blanda starka svenska ikoner med många internationella inslag och workshops.

”Tydliga fokusområden skapar ett bättre affärsklimat vilket i sin tur leder till fler effektiva möten mellan rätt personer. Att sedan kunna knyta ihop det med ett konferensprogram av hög dignitet gör att vi möter hela branschens behov av utveckling, affärer och inspiration”, säger Lina Schewenius Lund, Head of Cluster på Easyfairs.

Light & Design har utvecklats på initiativ av branschen som i dagsläget saknar en mötesplats där de hamnar i fokus och kan möta sin kundgrupp. Nu förenas utställare och besökare med produktsortiment inom all typ av belysning på en mötesplats i en expansiv region som fokuserar på lanseringar, innovationer och affärer. Idag ställs allt högre krav på belysningen och mässan är ett steg i ledet att skapa relationer mellan användare, beställare och leverantörer.

"Det känns extra kul att få ta tillbaka konceptet på marknaden. Vi har varit övertygade om att behovet finns och att konceptet är helt rätt, och med det kommer såklart också stort intresse från branschen. Och nu känner vi att tiden är rätt för att komma tillbaka", avslutar Lina.

För mer information om mässan, kontakta:

Lina Schewenius Lund
Head of cluster, Light & Design Göteborg
lina.lund@easyfairs.com

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

Under 2018 utsågs Easyfairs till ”Entrepreneur of the Year®” i Belgien och vann erkännande som ett Deloitte ”Best Managed Company” och ”Great Place to Work”. För fjärde året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company” 2022.

Företaget rankas idag som nummer 17 på listan över världens ledande mässföretag.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO