Easyfairs blir delägare i Malmö Mäss-Service - stärker partnerskap

Easyfairs blir delägare i Malmö Mäss-Service - stärker partnerskap

Malmö Mäss-Service är ett framstående företag inom monterbyggnation och eventservice. Easyfairs och Malmö Mäss-Service har länge samarbetat för att skapa högkvalitativa och kostnadseffektiva möten på Malmömässan. Nu går Easyfairs in som delägare i bolaget.

Från och med den 1 oktober tar Easyfairs över 50% av Malmö Mäss-Service efter Lena Rosén Persson. Peter Hinderoth, medgrundare och 50%-ägare, stannar i bolaget och fortsätter i rollen som VD.

”Det är mycket glädjande för oss på Easyfairs att kunna stärka vårt framgångsrika samarbete med Malmö Mäss-Service och VD Peter Hinderoth kring att leverera inspirerande, effektiva och hållbara event. Genom att arbeta ännu tätare tillsammans kommer vi att bli mer effektiva och kunna leverera ännu högre värde till våra kunder samtidigt som vi minskar vår miljöpåverkan, säger Joachim Warnberg, VD för Easyfairs Nordic.

Malmö Mäss-Service kommer fortsatt drivas som ett fristående bolag, och fungera som partner till flera av Nordens största bolag i deras satsningar inom eventmarknadsföring.

”Med den ledande eventarrangören Easyfairs som delägare får vi en utmärkt plattform för vår fortsatta tillväxtresa. Ökade finansiella resurser, tillgång till ny teknologi och ett brett europeiskt erfarenhetsutbyte kommer att göra oss än mer relevanta för våra kunder, såväl lokalt som internationellt.”, säger Peter Hinderoth, ägare av Malmö Mäss-Service.

För mer information, kontakta:

Kristian Karlsson, Presskontakt
kristian.karlsson@easyfairs.com

Joachim Warnberg, VD
joachim.warnberg@easyfairs.com

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

Under 2018 utsågs Easyfairs till ”Entrepreneur of the Year®” i Belgien och vann erkännande som ett Deloitte ”Best Managed Company” och ”Great Place to Work”. För fjärde året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company” 2022.

Företaget rankas idag som nummer 17 på listan över världens ledande mässföretag.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO