Light & Design 2024

Easyfairs flyttar Light & Design till Stockholm

Tidigare i år återlanserade Easyfairs en ny mötesplats i Göteborg under namnet Light & Design, skapad för att förena den nordiska belysnings- och designbranschen. Nu meddelar arrangören att man flyttar genomförandet till Kistamässan i Stockholm.

Konceptet Light & Design har varit en framgångsrik konferens sedan 2016 och lanserades som en egen mässa i Göteborg tidigare i år. Light & Design har utvecklats på initiativ av branschen som i dagsläget saknar en mötesplats där de hamnar i fokus och kan möta sin kundgrupp

- Vi ser många fördelar med att flytta konceptet upp till Stockholm. Dels har vi fått mycket feedback kring vart i Sverige som passar målgruppen bäst, men vi kan också säkerställa en annan typ av leverans när vi är i vår egna mässhall, säger Lina Schewenius Lund, Head of Cluster på Easyfairs

Mötesplatsen får också nya datum, då den tidigareläggs till den 7-8 maj. Datumen är noga utvalda med nyckelpersoner i branschen och också anpassat efter att inte gå parallellt med andra mötesplatser inom samma bransch

- När vi arrangerar våra mötesplatser är en viktig del av processen. Det ska passa in i inköpskedjan, vara ett datum där många kan medverka och inte ligga intill andra arrangemang i branschen, vilket den gjorde på de andra datumen i Göteborg. Därför känns det extra viktigt att vara flexibel och hitta en ny lösning som gynnar branschen bättre, avslutar Lina.

Kort om Light & Design

Light & Design har utvecklats på initiativ av branschen som i dagsläget saknar en mötesplats där de hamnar i fokus och kan möta sin kundgrupp. Nu förenas utställare och besökare med produktsortiment inom all typ av belysning på en mötesplats som fokuserar på lanseringar, innovationer och affärer. Idag ställs allt högre krav på belysningen och mässan är ett steg i ledet att skapa relationer mellan användare, beställare och leverantörer.

För mer information om mässan, kontakta:

Lina Schewenius Lund
      Head of cluster, Light & Design Göteborg
      lina.lund@easyfairs.com

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

För femte året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company”, 2023.

Easyfairs är stolta över att vara en av världens 20 främsta mässarrangörer, enligt AMR:s årliga ranking.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO