​ Easyfairs lanserar Elmässan i Göteborg

​ Easyfairs lanserar Elmässan i Göteborg

Elmässan, Nordens största mässa inom elinstallation, belysning och fiber, lanseras nu i Göteborg. Elmässan är ett etablerat och av branschen uppskattat mässkoncept som genomförts i Stockholm sedan 2004 och på senare år även framgångsrikt i Malmö och Umeå. Den 27–28 maj är det premiär på västkusten när Elmässan arrangeras på nybyggda Åbymässan.

Bakom Elmässan står den internationella mässarrangören Easyfairs, som efter framgångar i andra delar av landet nu väljer att lansera konceptet även i Göteborg.

-Efterfrågan på en västsvensk variant av Elmässan har varit stor i branschen, kommenterar Joachim Warnberg, CEO för Easyfairs Nordic.

-Lanseringen av Elmässan i Göteborg är ytterligare ett exempel på vilka möjligheter för näringslivet och besöksnäringen vi kan skapa i Göteborgsregionen, nu när vi har vår egen mässanläggning i Göteborg, Åbymässan.

Easyfairs driver utöver Åbymässan, också Malmömässan och Kistamässan där Elmässan genomförts. I Stockholm har Elmässan blivit den årliga samlingspunkten för elbranschen och är en oerhört viktig del för utveckling och förändring, med ett tydligt fokus på produktnyheter.

-Den erfarenhet vi har samlat på oss efter att ha varit en del av elbranschen i 15 år, gör att vi kan skapa en mässa som är precis vad branschen efterfrågar. Partners, utställare och besökare har sedan länge bett oss arrangera Elmässan även i Göteborg och nu blir det äntligen verklighet! Vi är taggade på att skapa en lika välbesökt mötesplats för västsvenska delen av elbranschen, kommenterar Lina Schewenius Lund, projektledare för Elmässan.

Mässan arrangeras den 27–28 maj 2020, ett datum som är noga utvalt tillsammans med branschen. Parallellt på Åbymässan och i direkt anslutning till Elmässan, kommer också Nordens enda belysningsmässa, Light and Design, att premiärlanseras samma datum.

-Vi ser en unik möjlighet när vi arrangerar båda mässorna parallellt och dessutom i Sveriges modernaste mässhall. Logistik och service har fått absolut toppbetyg av tidigare arrangemang och det finns över 2000 parkeringar i direkt anslutning till mässan, flera även för elbilar! avslutar Lina Schewenius Lund.

För mer information om mässan, kontakta:

Lina Schewenius Lund
Projektledare Elmässan Göteborg
lina.lund@easyfairs.com

Läs mer på

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com