Elektronikmässan Göteborg flyttar fram till 19-20 april 2023

Elektronikmässan Göteborg flyttar till 2023 och arrangeras i Prioritet Serneke Arena

Elektronikmässan Göteborg som skulle arrangeras den 29 - 30 september 2021 flyttas nu fram till den 19–20 april 2023. Elektronikmässan kommer arrangeras i Prioritet Serneke Arena parallellt med Advanced Engineering.

Prioritet Serneke Arena blir mässarrangören Easyfairs nya samarbetspartner för att bedriva mässor i Göteborg. Arenan, som rymmer drygt 6800 kvm, ger goda möjligheter att arrangera de båda välbesökta mässorna parallellt.

”Att uppfylla alla de krav som en mässa ställer på en anläggning är inte helt enkelt. Därför är vi nu väldigt glada över att kunna presentera samarbetet med Prioritet Serneke Arena”, säger Joakim Percival, VD för Easyfairs Norden.

Elektronikmässan har arrangerats sedan 2011 i Göteborg och är en uppskattad och välbesökt mötesplats i Västsverige. Elektronikmässan är en 2-dagarsmässa för hela elektronikbranschen. På mötesplatsen lanseras uppdateringar kring allt från elektronikproduktion, komponenter och material till embedded technology, IoT och cybersäkerhet.

”Vi är verkligen glada över den fantastiska möjligheten att arrangera dessa två mässor parallellt i Prioritet Serneke Arena som är en arena med stor potential. Det är många utställare som inte kan vänta och har valt att medverka både i Stockholm 2022 och Göteborg 2023”, säger projektledare Helena Crivei.

Elektronikmässan – Sveriges viktigaste mötesplats för elektronikbranschen. Vill du veta mer om Elektronik eller Advanced Engineering? Besök hemsidan för respektive mässa för mer information www.advancedengineering.se / www.elektronikmassan.se eller kontakta:

Helena Crivei, Projektledare för mässorna

helena.crivei@easyfairs.com

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor och event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Spanien, Sverige, Schweiz och Storbritannien). Easyfairs driver dessutom totalt 8 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Essyfairs drivs med passionen att “easify” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt för professionella communities genom vårt populära all-in koncept, avancerad teknologi och kundcentrerat tillvägagångssätt. Våra många digitala initiativ erbjuder utmärkta möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt. Vi följer och analyserar även kontinuerligt den digitala utvecklingen och anpassar vårt arbetssätt för att skapa attraktiva och moderna online-format.

Koncernen har drygt 600 anställda som alla använder de främsta marknadsförings- och teknikverktyg som finns för att skapa och utveckla event- och mässkoncept som passar våra communities.

Under 2018 tilldelades Easyfairs priset “Entrepreneur of the Year®” i Belgien och fick bl a erkännande från Deloitte som “Best Managed Company” för tredje året i rad samt utmärkelsen “Great Place to Work”.

Easyfairs är för närvarande rankad på 17:e plats på listan över världens ledande mässföretag.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairsgroup.com.

Eric Everard

Group CEO