Elmässan Stockholm arrangeras den 19-20 oktober 2022

Elmässan Stockholm arrangeras den 19-20 oktober 2022

Efter noga övervägande skjuts nu mässan ett år framåt i tiden. Elmässan Stockholm arrangeras istället den 19-20 oktober 2022 i Kistamässan. Elmässan Stockholm i oktober, med sina närmare 200 utställare och över 6500 besökare är en folkfest, en branschhändelse som många ser fram emot och planerar sina produktnyhetssläpp utefter. En fest som vi tyvärr får vänta med ett år innan vi får mötas tillsammans igen.

Elmässan Stockholm verkar för och tillsammans med branschen. Vår uppgift är att skapa en mötesplats där elbranschens verksamma kan uppleva produktnyheter, ta del av seminarier, praktiska workshops och lyfta branschspecifika och viktiga frågor. Etablerade och stora varumärken blandas på mässgolvet med uppstickare och nyetablerade företag vilket ger en dignitet och tyngd åt mötesplatsen. Inför mässan 2021 var 90% av alla montrar redan uppbokade och flytten till 2022 gör att vi redan nu har en riktigt välfylld och gedigen mässa att se fram emot.

- Vi har planerat för och hoppades in i det sista att vi skulle kunna ses som vanligt på mässgolvet i oktober, säger Victoria Ahlberg, projektedare för Elmässan. Med tanke på mässans dignitet och tydliga önskemål från många av våra aktörer är det helt rätt att flytta mässan till 2022, men tråkigt såklart. Mässans aktivitets och seminarieprogram är klart och vi som team bakom Elmässan såg fram emot att återigen få träffa alla våra utställare, partners och besökare. Nu får vi vänta lite till, men var så säker – vi håller kontakten via alla våra digitala kanaler!

Elmässan Stockholm är en gedigen och välbesökt mötesplats för hela elbranschen. Vi ser fram emot att tillsammans med alla våra utställare och partners välkomna alla de tusentals besökare tillbaka 19-20 oktober 2022. Läs mer om Elmässan på www.elmassanstockholm.se

Victoria Ahlberg – projektledare för Elmässan

Victoria.ahlberg@easyfairs.com

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor och event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Spanien, Sverige, Schweiz och Storbritannien). Easyfairs driver dessutom totalt 8 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Essyfairs drivs med passionen att “easify” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt för professionella communities genom vårt populära all-in koncept, avancerad teknologi och kundcentrerat tillvägagångssätt. Våra många digitala initiativ erbjuder utmärkta möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt. Vi följer och analyserar även kontinuerligt den digitala utvecklingen och anpassar vårt arbetssätt för att skapa attraktiva och moderna online-format.

Koncernen har drygt 600 anställda som alla använder de främsta marknadsförings- och teknikverktyg som finns för att skapa och utveckla event- och mässkoncept som passar våra communities.

Under 2018 tilldelades Easyfairs priset “Entrepreneur of the Year®” i Belgien och fick bl a erkännande från Deloitte som “Best Managed Company” för tredje året i rad samt utmärkelsen “Great Place to Work”.

Easyfairs är för närvarande rankad på 17:e plats på listan över världens ledande mässföretag.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairsgroup.com.