​Elmässan Syd visar framfötterna i Malmö

​Elmässan Syd visar framfötterna i Malmö

Under den gångna veckan har Elmässan arrangerats tillsammans med Fastighetsmässan och Skydd & Säkerhet på Malmömässan i Malmö. Tillsammans hade mässorna 260 utställare som samlade 7194 besökare vilken var en ökning med 15% från när mässorna arrangerades 2014. Hallen hade fyra scener med talare som Fredrik Reinfeldt, Anders Adali, Thomas Ravelli, MFF:s säkerhetschef Peter Narbe och debatter med bland andra Riksbanken, Datainspektionen och Säkerhetsbranschen. Dessutom lockade Klackarebackens ölbar och mässans whiskeyprovning mycket nyfikna besökare.

Jag är fantastiskt stolt och glad över resultatet. Nu har verkligen Elmässan Syd visat branschen att detta är en mötesplats att räkna med inför framtiden säger Elmässans projektchef Caroline Svärd.

Näst på tur är Elmässan ELMIA i september där intresset är stort, följt av Stockholm och nykomlingen Umeå.

Elmässan arrangeras i:

Stockholm, Kistamässan, 19-20 oktober 2016
Umeå, Nolia, 6-7 september 2017
Malmö, MalmöMässan, 24-25 januari 2018

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com