Ibrahim Baylan

Energiministern Ibrahim Baylan deltar vid Elmässan i Kista

Den 19 oktober kommer energiministern Ibrahim Baylan (S) till Elmässan i Kista för att föreläsa om energieffektivisering. Intresset för att ställa ut på mässan har i år varit rekordstort. Redan nu är den slutsåld och besökarna kan se fram emot att träffa över 220 utställande företag som visar nyheter inom elinstallation, belysning och fiber.

Intresset för årets Elmässa den 19 och 20 oktober på Kistamässan är stort. Mässan är slutsåld redan en månad innan genomförandet och i år för besökarna möjlighet att träffa över 220 utställande företag som visar det senaste inom elinstallation, belysning och fiber. Elmässan har inte bara lockat utställare från Sverige, i år medverkar även internationella företag från bland annat Tjeckien, Spanien, Tyskland, Finland och Holland.

Intresset för Elmässan är större än någonsin tidigare! Vi ser fram emot en fullpackad mötesplats med fler nyheter än någonsin, säger Sofie Dagnelid, projektchef för Elmässan.

Även årets seminarieprogram är fullspäckat. Besökarna kan bland annat lyssna på energiminister Ibrahim Baylan (S) som föreläser om smartare energianvändning under en halvdag som fokuserar på energieffektivisering, fotbollslegenden Patrik Andersson, inspirationsgurun Christer Olsson, designerduon Olsson & Linder och Rallyproffset Bertil ”Berra” Marcusson. Programmet innehåller också det senaste inom LED, IoT, fiber, KNX och uppdateringar om standarder och den nya elsäkerhetslagen som träder i kraft 2017.

För mer information besök www.elmassanstockholm.se eller kontakta:
Sofie Dagnelid, projektchef, 031-89 41 27, sofie.dagnelid@easyfairs.com

Easyfairs Elmässor:
Elmässan Stockholm, Kistamässan, 19-20 oktober 2016
Elmässan Norr Limited Edition, Nolia, Umeå, 6-7 september 2017
Elmässan Stockholm, Kistamässan, oktober 2017
Elmässan Syd, Malmömässan 24-25 januari 2018

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com