Hélen Elf Eriksson, Sundbybergs stadsdirektör talar på Fastighetsmässan

Flera höjdare till Fastighetsmässan

I år är Fastighetsmässan i Stockholm större än någonsin. Det är en komplett mötesplats för alla inom fastighetsbranschen och arrangeras på flera platser i Norden (Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och Köpenhamn). Hit kommer besökare för att hitta det senaste bland annat inom fastighetsautomation, säkerhet och energibesparing.

Branschens miljöpåverkan
Fastighetsbranschen utvecklas och behovet i branschen ändras kontinuerligt. Nu efterfrågas produkter, lösningar och tjänster som minskar risken för koldioxidutsläpp, det vill säga byggnation i trä. För att möta branschens behov kommer flera seminarier att ta upp detta aktuella ämne. Några av talarna är Sundbybergs stadsdirektör, Hélen Elf Eriksson tillsammans med kommunstyrelsens ordförande, Mikael Eriksson (som bland annat har byggt Strandparken vid Bällstavikens strand med byggherre Folkhem Arne Olsson). Seminariet hålls den 15 mars.

På Fastighetsmässan kommer besökarna få ta del av 35 seminarier, med ett starkt talarprogram som ger både kunskap och inspiration. Här följer ett urval ur höjdpunkterna i programmet:

• Fredrik Reinfeldt
  • Arne Olsson, Vd Folkhem
  • Billy McCormack, Vd Fastighetsägarna
  • Kicki Björklund, Vd Bostadsbolaget
  • Monica Hallin, Vd Vindico Group
  • Henrik Landelius, Sverigechef NCC

Vill du veta mer om Fastighetsmässan? Kontakta Karin Lonntorp, projektchef, 0705-641642, karin.lonntorp@easyfairs.com

Fastighetsmässan Stockholm, Kistamässan 15-16 mars 2017.

Läs mer på www.easyfairs.com/fastighetsthlm

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com