Lager för e-handel

​Fokus på smart logistik på Logistikmässa i Stockholm

Den 5-6 oktober samlar branschmässan Logistics & Distribution närmare 200 ledande leverantörer på Kistamässan, som visar nyheter inom bland annat lager- och materialhantering, e-logistik, transport- och logistiklösningar. Den 5 oktober bjuder Stora Enso och Cupole Consulting Group in till en kostnadsfri konferens om e-handel med fokus på förpackningar och logistik.

100 miljonersvallen för antal paket som skickas i Sverige av svenska e-handlare har passerats. Utvecklingen för branschen har gått och går väldigt fort, och fokus har legat på att driva trafik, attrahera köplust och säkerställa kundnöjdhet. Att optimera logistiken är viktiga områden för att uppnå detta. Det ska vara enkelt och snabba leveranser för kunden, vilket ofta innebär komplexa förpacknings- och logistiklösningar.

Den 5 oktober delar Stora Enso och Cupole Consulting Group med sig av sina insikter om vad e-handlare kan göra för att realisera både miljö- och kostnadsvinster inom de här områdena.

För anmälan och mer info om konferensen.

Logistics & Distribution arrangeras parallellt med förpackningsmässorna Empack och Packaging Innovations. Ett entrékort gäller för samtliga mässor.

För mer information, besök: www.easyfairs.com/logistiksthlm eller kontakta Jennie Heidenfors, Marknadschef på 031 – 89 95 42 eller jennie.heidenfors@easyfairs.com

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com