Ny partner till Advanced Engineering är Gothenburg Tech Week

Gothenburg Tech Week – Ny Partner till Advanced Engineering

Advanced Engineering stärker sin position genom att knyta fler strategiska samarbeten till mötesplatsen för produktutveckling och innovation. Gothenburg Tech Week, Västsveriges största arena tillägnat entreprenörskap och tech, ansluter nu som partner till mässan.

Gothenburg Tech Week, Västsveriges största forum tillägnat entreprenörskap och tech, ansluter nu som partner till Advanced Engineering. Mässan arrangeras i Göteborg 19–20 april 2023 och vänder sig till alla som arbetar med produktutveckling och sourcing inom tillverkande industri.

”Genom att arrangera en årlig vecka tillägnad tech och entreprenörskap vill Gothenburg Tech Week förbättra villkoren för entreprenörer, startups, scaleups och techbranschen som helhet. Nu gör vi även en gemensam insats med Advanced Engineering genom att anordna ett pitchevent på plats på mässan den 19–20 april 2023. Det blir ytterligare ett forum för samverkan mellan tech- och entreprenörsscenen, etablerade industribolag och inte minst investerare”, säger Malin Kjällström co-founder av Gothenburg Tech Week.

På Prioritet Serneke Arena den 19–20 april 2023 kommer Gothenburg Tech Week arrangera ett pitchevent, där Västsveriges nya entreprenörer och techbolag får möjlighet att framföra sina affärsidéer inför alla beslutsfattare, affärsutvecklare och investerare som besöker mässan.

”Start-ups och ny teknik är en central del för alla som arbetar med produktutveckling och innovation. Det finns en stor efterfrågan att hitta forum för samverkan, idéutbyten och inspiration. Vi är väldigt glada över samarbetet med Gothenburg Tech Week och är övertygade att det kommer addera ett stort värde både till våra besökare och utställare på mässan”, säger Mahtab Karimi projektledare för Advanced Engineering.

Gothenburg Tech Week
Gothenburg Tech Week är en ideell organisation som grundades 2015 med syfte att bygga och upprätthålla tech- och entreprenörsscenen i Göteborg. Organisationen strävar efter att göra Göteborg till ett av världens bästa tech-communities. Göteborg är en växande stad och det finns stora ansträngningar för att göra det till ett av världens ledande kreativa tech-nav.

Advanced Engineering
Advanced Engineering är Sveriges enda mötesplats som fokuserar på produktutveckling och sourcing för den tillverkande industrin. Den 19–20 april 2023 arrangeras mötesplatsen på Prioritet Serneke Arena parallellt med Elektronikmässan.

Vill du veta mer om Advanced Engineering eller Elektronikmässan?
Besök hemsidan för respektive mässa för mer information,
www.advancedengineeringgbg.se / www.elektronikmassangbg.se
eller kontakta Mahtab Karimi, Projektledare för mässorna,
mahtab.karimi @easyfairs.com, +46 (0)76 117 85 35

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

Under 2018 utsågs Easyfairs till ”Entrepreneur of the Year®” i Belgien och vann erkännande som ett Deloitte ”Best Managed Company” och ”Great Place to Work”. För fjärde året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company” 2022.

Företaget rankas idag som nummer 17 på listan över världens ledande mässföretag.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO