Två fullmatade dagar med aktuell och relevant information för dig som arbetar med upphandling

Ingen marknad växer snabbare än den offentliga sektorns köp av varor och tjänster från privata företag!

Laddad med 55 talare, 36 sessioner och 3 workshops är det nu dags för den årets upplaga av Upphandlingsdagarna, 31 januari till 1 februari på Kistamässan. Upphandlingsdagarna är Sveriges största årliga konferens och mötesplats för dig som berörs av och vill utvecklas inom svensk och europeisk offentlig upphandling. Här möts den offentliga sektorn och det privata näringslivet för att utbyta erfarenheter, kunskap och för att göra affärer.

Några höjdpunkter ur konferensprogrammet:

31/1 Nationella upphandlingsstrategin – hur går vi vidare? Hur vill regeringen att vi går vidare? Vart står vi idag? Vilka lärdomar, utmaningar och möjligheter kan vi se? Vad krävs i arbetet framåt? Civilminister Ardalan Shekarabi kommer för att tala om hur lång man kommit med den nationella upphandlingsstrategin samt vad regeringen anser behöver göras för att komma vidare

31/1 Hur undviker vi att upphandling blir en nationell säkerhetsrisk?Under ett panelsamtal med utgångspunkt i informationssäkerhetsskandalen som drabbade oss under sommaren 2017, diskuterar vi upphandlingens roll som säkerhetsrisk men också möjliggörare för säker informationshantering i framtiden. Hur stort är upphandlarens ansvar? Och vad kan du göra för att undvika liknande scenarier i din organisation?Med i panelen är David Frydlinger, Advokatfirman Lindahl, Margareta Palmqvist, enhetschef, MSB samt Ylva Söderlund, SÄPO.

1/2 Hur kan vi fördjupa den inre marknaden och åstadkomma en digital inre marknad för att på så sätt stärka europeisk konkurrenskraft och tillväxt? Vilka hinder finns för att åstadkomma detta?Här kommer Europaparlamentarikern Gunnar Hökmark att berätta om sina erfarenheter från sin tid i Europaparlamentet.

Knyt kontakter på mässgolvet 40 ledande utställare kommer att finns på plats på mässan. Det är leverantörer av produkter och tjänster som redan idag har eller vill ha samarbeten med offentlig sektor. Mitt i hallen finns Loungen, en mötesplats för diskussion och erfarenhetsutbyte, där du kan möta kollegor från hela landet och nätverka. Den första dagen avslutas med en festlig bankett, en välkänd branschträff där underhållning och lättsamt umgänge ingår. Under kvällen delas även det prestigefyllda priset Handslaget ut, i regi av tidningen Offentliga affärer.

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com