K-popstjärnan Holland gästar första upplagan av Made in Asia Stockholm

K-popstjärnan Holland gästar första upplagan av Made in Asia Stockholm

Succéfestivalen Made in Asia kommer till Stockholm. Eventet har sitt ursprung från Belgien och lockar otroliga 75,000 besökare årligen. Arrangör är Easyfairs Nordic AB som även står bakom bl a välkända och populära Comic Con Stockholm.

Made in Asia är en kulturfestival som vill uppmärksamma och hylla asiatisk kultur, med en tonvikt på Östasien. Vi är därför mycket glada att kunna presentera k-popstjärnan Holland som årets stora gäst. Holland har miljoner följare i sina sociala kanaler och släppte nyligen singeln Number Boy som streamats hundratusentals gånger. Även de japanska animatörerna Futoshi Higashide och Takahiro Yoshimatsu gästar eventet.

Vi är jätteglada att välkomna Holland till Sverige för ett live-uppträdande och ge svenska k-pop fans chansen att träffa honom. Holland gör inte bara fantastisk musik, han är också en intressant och viktig person i k-pop industrin, säger Christian Kullman, projektledare för Made in Asia.

K-pops första gay idol

I början av sin karriär fick Holland höra att han inte skulle lyckas som öppet gay i k-popindustrin. Viljan att gå sin egen väg tvingade honom att finansiera släppet av debutsingeln själv. År 2018 kom Neverland som streamades över 1 miljon gånger på bara en dag. Idag är Holland ett välkänt ansikte inom Sydkoreas HBTQ+-rörelse.

Holland kommer göra ett uppträde, Q&A och meet & greet söndagen den 18 juni på Made in Asia Stockholm.

Japanska animatörerna Futoshi Higashide och Takahiro Yoshimatsu gäster

Samtidigt kan vi meddela att de japanska animatörerna Futoshi Higashide och Takahiro Yoshimatsu gästar eventet. Higashide har animerat många populära anime-serier som Bleach, Jojo’s Bizarre Adventure, Yu-Gi-Oh! och senast den fantastiska filmen Dragon Ball Super: Broly. Yoshimatsu är mest känd för att vara karaktärsdesignern för Overlord, Hunter x Hunter och Trigun.

Intervjuförfrågningar för Holland, Higashide och Yoshimatsu skickas till christian.kullman@easyfairs.com.

Följ Made in Asia Stockholm på hemsidan och sociala medier för senaste nytt:
Hemsida: www.madeinasiastockholm.se

Facebook: www.facebook.com/MadeInAsiaSE

Instagram: www.instagram.com/madeinasiase

För mer information om Made in Asia Stockholm, kontakta:
Christian Kullman, projektledare, christian.kullman@easyfairs.com

Om Made in Asia Stockholm

Made in Asia är en kulturfestival som uppmärksammar och hyllar asiatisk kultur, med en tonvikt på Östasien. På plats finns aktörer inom områdena mat, populärkultur, martial arts och mycket mer. Under helgen erbjuds ett flertal workshops, föreläsningar och uppträden.

Första upplagan av Made in Asia Stockholm görs 17-18 juni på Kistamässan. Konceptet finns sen tidigare i Belgien och Nederländerna där eventet lockar otroliga 75,000 entusiastiska besökare.

Läs mer på madeinasiastockholm.se

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar i dag över 200 event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 700 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

Under 2018 utsågs Easyfairs till ”Entrepreneur of the Year®” i Belgien och vann erkännande som ett Deloitte ”Best Managed Company” och ”Great Place to Work”. För fjärde året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company” 2022.

Företaget rankas idag som nummer 17 på listan över världens ledande mässföretag.

Besök framtiden med Easyfairs och läs vidare på www.easyfairs.com.

För ytterligare information, kontakta:

Anne Lafère

Group CEO