Sveriges meste fiskeäventyrare Martin Falklind och Discovery-legendaren Jakub Vagner kommer till Sportfiskemässan. Foto: Martin Falklind.

Lär dig vlogga som ett proffs på Sportfiskemässan

Att komma igång med videoblogg eller vlogga, som det kallas, kan vara en utmaning. På Sportfiskemässan hjälper fiskeprofilerna Robbo Jonsson och Anton ”Ryssen” Tsvetkov dig att komma igång. Dessutom bjuder mässan på giganternas kamp, populära fisketävlingar, flugfisketekniktips från en världsmästare, specialbyggda båtar och mycket mer. Sportfiskemässan arrangeras på Elmia den 17-19 mars.

När årets stora händelse för sportfiskare arrangeras för femte gången på Elmia kommer det att bjudas på fler aktiviteter och nyheter än någonsin tidigare. Ett besök som kan lyftas lite extra är att äventyraren och tv-profilen, Jakub Vagner, från Discovery Channel hälsar på. Det blir giganternas kamp, där Sveriges meste fiskeäventyrare, Martin Falklind möter Jakub Vagner. De sätter fokus på världens största sötvattensarter.

– Att få höra Jakubs historier och se hans bilder, får många av mina egna äventyr att blekna, säger Martin Falklind.

– Det ska bli riktigt kul att stå på scenen tillsammans med honom. Han har hur många fantastiska historier som helst och han är så kunnig inom sportfisket, säger Martin Falklind.

Här listas nio heta tips till Sportfiskemässans besökare:

1. Förhandsvisning av den populäraste fisketävlingen på Youtube
Förhandsvisning av finalen i världens största filmade gäddfisketävling på Youtube ”Fly vs Jerk” hålls under fredagen klockan 16.30-17.30, på Stora scenen.

2. Tips från en världsmästare
Världsmästaren i speykastning, Tellis Katsogiannos, ger tips på hur man förbättrar sin flugkastteknik.

3. Specialbyggda båtar för sportfiske
De tre vinnarna av sin egenbyggda drömfiskebåt finns på plats och visar de ombyggda båtarna och hur projektet gått till.

4. Storsatsning på trolling i Vättern och Vänern
På årets Trollingtorg har vi samlat båtarna, nyheterna, tävlingarna, klubbarna, betesbyggarna och fiskevattenägare.

5. Världsmästare i kajakfiske
Trenden med kajakfiske fortsätter. Lyssna på världsrekordhållaren Joel Abrahamson, som fångade en håkäring på 566 kilo från kajak - på Specialfisketorgets scen.

6. Regnbåge fortsatt populär
Flugfiskeprofilen och Jönköpingssonen Johan Klingberg ger tips om metoder, flugor och strategier för en av Sveriges mest populära fiskar – regnbågen.

7. Abborrfisket fortsätter att växa i popularitet
Vinnarna av PerchPro-finalen (abborre-tävling på Youtube) tillika flugfiskare finns på plats och berättar om sina bedrifter

8. Lär dig Vlogga som ett proffs
Fiskeprofilerna Robbo Jonsson och Anton ”Ryssen” Tsvetkov – känd från bland annat tv-programmet Farmen, lär dig senaste tekniken i sociala medier - att Vlogga.

9. Missa inte giganternas kamp!
Sveriges meste fiskeäventyrare, Martin Falklind, möter Discovery-legendaren, Jakub Vagner. De sätter fokus på världens största sötvattensarter. Mötet sker varje dag på mässans stora scen.

Pressackreditering
Vill du bevaka Sportfiskemässan på Elmia den 17-19 mars, pressackreditera dig här.

För mer information besök www.sportfiskemassan.se eller kontakta:
Agneta Brunell, projektledare, agneta.brunell@easyfairs.com, 070-827 70 43
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com