MAUS och Shenzhen vinner pristigefyllt pris i årets digiala tävling

Elmässan delar årligen ut pris under kategorierna ”Bästa Elnyhet” och ”Bästa nyhet inom belysning” under pågående mässa i oktober. Förra året testade vi för första gången på att arrangera tävlingen digitalt, vilket var väldigt populärt. Även i år uteblev mässan, men de prestigefyllda tävlingarna genomfördes digitalt, och ännu en gång, med större engagemang än någonsin tidigare. Vinnarna blev MAUS och Shenzhen.

Tävlingarna initierades 2013 och har blivit ett populärt inslag på Elmässan i Stockholm. Inte minst denna digitala variant har fått sig ett uppsving.

- Vi hoppades verkligen på att kunna ses på Elmässan på Kistamässan i år. Men då en del osäkerheter kvarstod och mässan flyttades ville vi ändå arrangera någonting för branschen. Förra året hittade vi ett koncept som visade sig fungera riktigt bra så vi körde på det i år igen. Vi har haft ett ännu större engagemang i år och är oerhört glada för alla bidrag som kommit in, alla som röstat och inte minst vår fantastiska jury bestående av Ivan R Ahlenblom, Annonschef för tidningen Elinstallatören, Ninni Blom, Adjungerad Ledamot, Verkställande utskottet El-ettan, Svenska Elektrikerförbundet, Beata Denton, Lighting designer, Architect SAR/MSA, Reflex Arkitekter och Jim Collin, Partner and Head of sales Architectural Lighting, Annell Ljus och Form AB. Säger Victoria Ahlberg, ansvarig för Elmässorna.

Bästa Elnyhet

Stort grattis till MAUS som tar hem vinsten för ”Bästa Elnyhet”. I år tävlade de med sin produkt MAUS Stixx PRO som är en automatisk brandskyddsenhet som släcker el-branden innan den ens har startat!

Motiveringen lyder:

"Maus produkt är genialt! Enkel med fokus på säkerhet."

Bästa nyhet inom belysning

I tävlingskategorin inom belysning var det Shenzhen som lyste starkast bland årets bidrag med deras Fabric LED Ceiling Light.

Här lyder motiveringen:

"Plafond med dekorativa tillbehör och tunable white. Nominerad för den lovvärda satsningen att göra en standard-produkt mer designmässigt flexibel. Bidrar med bra, bländfritt ljus som kan anpassas i samklang med dagsljuset."

- Vi fick in många bra bidrag även i år. Men efter juryns urval och den digitala omröstningen var klar står det klart att MAUS och Shenzhen vinner. Stort grattis! avslutar Victoria.

Inför kommande Elmässan Stockholm, den 19-20 oktober 2022, planeras tävlingen köras i en hybridvariant. Vi tar med oss den populära digitala inledningen och fortsätter tävlingen, omrösningen och även prisutdelningen på plats på mässan.

Läs mer om mötesplatsen på elmassanstockholm.se

Kontakt MAUS:
    Tommy Carlsson
    Tel: +46 (0)76 624 06 66
    Email: tommy.carlsson@maussafety.com

Kontakt Shenzhen Everbright:
    Mr.Wilson Zhou
    Email :eb@szeb.cc

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor och event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Spanien, Sverige, Schweiz och Storbritannien). Easyfairs driver dessutom totalt 8 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Essyfairs drivs med passionen att “easify” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt för professionella communities genom vårt populära all-in koncept, avancerad teknologi och kundcentrerat tillvägagångssätt. Våra många digitala initiativ erbjuder utmärkta möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt. Vi följer och analyserar även kontinuerligt den digitala utvecklingen och anpassar vårt arbetssätt för att skapa attraktiva och moderna online-format.

Koncernen har drygt 600 anställda som alla använder de främsta marknadsförings- och teknikverktyg som finns för att skapa och utveckla event- och mässkoncept som passar våra communities.

Under 2018 tilldelades Easyfairs priset “Entrepreneur of the Year®” i Belgien och fick bl a erkännande från Deloitte som “Best Managed Company” för tredje året i rad samt utmärkelsen “Great Place to Work”.

Easyfairs är för närvarande rankad på 17:e plats på listan över världens ledande mässföretag.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairsgroup.com.

Eric Everard

Group CEO