Modefotograf ställer ut på SHOP Nordic

Modefotograf ställer ut på SHOP Nordic

Mikael Kenta, känd inom modebranschen som både modell och fotograf, är det senaste tillskottet bland konstnärer och designers på SHOP Nordics ”Walk of Inspiration”. Hans modebilder presenteras i samarbete med Artform Design AB och visas mellan den 13 och 14 april på Kistamässan i Stockholm.

SHOP Nordic, den nya mötesplatsen för butiksinredning, koncept och design, har tidigare presenterat några av de konstnärer och fotografer som visar upp sina alster för mässans besökare. Syftet är att ge inspiration till nästa butiksskyltning eller hitta konst som kan pryda väggarna i butiken eller köpcentret.

Det känns jätteroligt att Mikael Kenta kommer till Shop Nordic för att visa några av sina bästa modebilder, säger Sofie Dagnelid, projektledare för SHOP Nordic.

SHOP Nordic arrangeras av Easyfairs på Kistamässan den 13-14 april. Partners till mässan är Svensk Handel, Dagens Handel, HUI Research, Habit Sko & Mode, Fri Köpenskap, Kjedjemagasinet och Dansk Handelsblad.

För mer information om Mikael Kenta och portfolio besök http://www.mikaelkenta.se.

För mer information besök www.shopnordic.se eller kontakta:
Sofie Dagnelid, projektledare, 031-89 41 27, sofie.dagnelid@easyfairs.com

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com